• Idun

Har du varit i Grottan i Uppsala?

Är det någon som har erfarenhet av lokalen Grottan? Jag tror att den ligger i närheten av slottsbacken?
    Hur många får plats? Är den fin?
    Undrar också om alla får hyra den eller enbart landstingsanställda.

Andra förslag på lokaler för 100 gäster i Uppsalaområdet tas tacksamt emot- vi har fortfarande inte hittat någon:(

• Svar på tråden Har du varit i Grottan i Uppsala?
  • goda fen

Jag har varit där!
    Påminner om en källar lokal.
    Skulle nog inte rekommendera den för bröllop. Kolla nationerna istället. Det ska tydligen finnas en lokal ovanför gamla uppsala buss bredvid rådhuset.
    Lycka till!

• Idun

Hej Goda fen!
    Nationerna har ju jättefina lokaler men vi behöver en lokal där man kan ha med egen mat och dryck. En lokal vid rådhuset låter intressant, vet du något mer om den? Vem som äger den till exempel?

• goda fen

Hej igen!
    Lokalen vid rådhuset fick jag nys om i somras via denna sida. Vet tyvärr inte mer än så.
    Mitt bästa tips är att kolla gula sidorna och ringa runt.
    Lyck till!

• Ninnna

Hej!

Grottan ligger i Odinslund 3 (församlingshus för Helga trefaldighet och Domkyrkan), men inrymmer sedan något år enbart lokal för aktiviteter för hemlösa! Dessutom är det svårt att få plats mer än ca 25 pers! Fast den var mysig!

Ovanpå Uppsala buss så liggerRådhussalen (ser ut som en gammaldags teater/bio/samlingssal). Fin, har träbänkar som jag inte kommer ihåg om de är golvfasta? Brukar vara mycket musikkonserter med t.ex. stråkar.

Lycka till
    Ninnna

• Ling

Stopp, för att undvika missförstånd:
    Grottan 1: nämnda festlokal i Landstingets regi, ligger på adress Slottsgränd, alltså strax nedanför slottsbacken. Detta är en större festlokal. Går att hyra, men kanske (?) måste man ha nå'n anknytning till LAndstinget.
    Sedan finns det även
    Grottan 2: lokal i Odinslund där man hjälper hemlösa. Tror inte att den ens går att hyra!

• goda fen

.........och källarlokalen jag menade var grottan ett.
    :)

• kirean

Jag har också varit i grottan på Slottsgränd. Det är en jättemysig lokal för t.ex. 30-årsfest, men tyvärr inte något som passar till ett bröllop.

Lycka till med letandet.

Svar på tråden Har du varit i Grottan i Uppsala?