• W2Bsoon

Lokal i Upplands Väsby

Någon som har erfarenhet av festlokaler (dock INTE Kairo) i Upplands Väsby? T. ex. Grimstagården, Smedby kursgård eller Hembygdsgården? Pris? Har försökt ringa, men fick bara napp på Smedby kursgård (4250 .

Tack på förhand !

• Svar på tråden Lokal i Upplands Väsby
  • W2Bsoon

Flyttar upp - igen... Ingen som haft fest i U-V?

• W2Bsoon

Nu flyttar jag upp igen...

Hoppas fortfarande på svar, envis som synden är jag

• Lunkis

Hej,

har inte mycket info att komma med men jag har varit på fest i Grimstagården. Det är en ganska liten lokal med ett mini kök.

Lokalen kostar 800:- utan porslin och 1000:- med porslin.

Ja det var den info jag hade att komma med.... hoppas det hjälper dig något. Kan ta reda på vem man ska ringa om du vill.

• W2Bsoon

Hej och tack ! Äntligen någon som sett mina förtvivlade anrop

Tror du lokalen är tillräcklig för 32 personer?

Du får gärna komma med ett telefonnummer, det skulle underlätta massor.

Tack snälla på förhand !

• T.B.

Har du kollat med kommunen och de olika kyrkorna vad de har för lokaler?
    Om du kan tänka dig att åka en liten bit så vill jag återigen tipsa om S:t Larsgården som ligger vid Sollentuna kyrka (Rotebro/Norrviken) och tillhör Sollentuna församling. Kostar ca 2500:-

• W2Bsoon

Japp, jag har kollat med kommunen och fått ett par tips. Men får aldrig nå´t svar när jag ringer...

Har även kollat kyrkorna. Men inte hittat nå´t som motsvarar det vi söker.

Men tack för tipset om S:t Larsgården. Ska ta och kolla upp den. Har du själv varit där? Är den mysig? Plats för 32 pers? Porslin?

• Cicciliona

Ang. Upplands Väsby-lokaler.
    Jag var på bröllop på ngt som kallas för "Stallet" (ligger typ vid Prästgårdsmarken-typ en bit bakom rondellen vid Runby). Det är en gammal fin "trä-lada" som är inredd som festlokal, med allt vad det innebär; matsalsdel, bar, "soffgrupper". Helt ok faktiskt, och inte så dyrt heller tror jag. Lycka till, C

• Wife2B-2005

Hej!

Jag gifte mig i U-V 1996. Jag försöker förtvivlat komma ihåg vad lokalen hette (all info finns hos min exmake... ) Men jag tror att det var en matsal som tillhörde Smedbyskolan. Vi piffade till den, ändrade borden och dekorerade och så, och det blev till slut jättefint. de hade en tillhörande bar som var urtjusig med spegeltak och små lampor i taket. Vi var 35 pers och då fixade vi allt själva. Porslin ingick. Tyvärr minns jag inte vad det kostade, men så himla dyrt kan det inte ha varit, annars skulle vi inte tagit den... Värt att ringa skolan och se om det är rätt??

Hoppas du förstår nåt av mitt diffusa inlägg...

Lycka till!

• T.B.

Om S:t Larsgården:
    Jag har varit där många gånger, bl a på bröllop och det var toppen. Den är jättefin med en liten typ amfiteater utanför. Dock mer fin än mysig.
    Vi kommer vara ca 70 pers på vårt bröllop och har plats så det räcker. Porslin finns det gott om och det ingår i hyran.
    Kanske är det lite för stort för er med det beror en del på hur man möblerar. Man kan göra på ett antal olika sätt eftersom borden går att kombinera på ett stort antal sätt.
    Åk dit en vardag och titta eller gå dit en söndag efter gudstjänsten på kyrkkaffe.
    Lycka till!

• W2Bsoon

T.B. Tack snälla för tipset - ska kolla upp det.

• Lunkis

Detta är vad jag hittade om
    Grimstagården Upplands Väsby Stor sal: 60 pers Liten sal 30 pers.
    Telenr: 08-590 317 42

Vad jag minns så finns det bara en sal men jag kanske har fel. 32 personer får man plats med i alla fall.

Lycka till!

• W2Bsoon

Tack snälla !! Jag ringer pronto

Svar på tråden Lokal i Upplands Väsby