Behöver råd ang. misstankar om otrohet
Jag har en väninna som betyder så mycket för mig.
Problemet är att idag såg jag hennes sambo korsa en gata, hållande en annan kvinnas hand, de kramades sedan och jag såg inte riktigt om de kysstes eller om det var en puss på kinden.
Nu vet jag inte hur jag ska göra. Ska jag berätta detta för henne?
Jag vill henne bara väl.
Hennes sambo och jag går inte bra ihop, men jag har försökt iallafall, aldrig yttrat negativa saker om honom..men ibland har det märkts på exempelvis fester och sånt att jag inte tycker om honom. Varför? Jo, vi gick i samma högstadie och han var en mobbare, pikade ofta mig osv, osv på den tiden. Man kan tro att folk växer upp från sådant men inte han. Ofta på fester när han blir full kallar han mig när ingen annan hör dessa glåpord han kallade mig i högstadiet..detta har lett till att jag ofta undviker deras fester.
Jag har märkt att min väninna märker att jag inte riktigt gillar honom..ofta försvarar hon honom utan anledning, utan att jag ens kritiserat något.
Nu vet jag inte vad jag ska göra, om jag ska berätta vad jag såg.
Jag vet vem kvinnan han sågs med är. Och därför uteslutit ev, släktning, kompis, osv, osv..
Deras kroppsspråk talade med tydligt tycker jag, det var väldigt..vad ska man säga intimt och förälskat..svårt att förklara..
Om jag berättar vet jag att hon blir förbannad på mig och inte kommer tro mig..
Om jag inte berättar och det framkommer senare att jag såg detta, blir hon förbannad..
Snälla behöver råd, vill verkligen inte missta min älskade kompis..