• Mandelmassan

"Plastmammor"!?

Alla plastmammor! Vad tycker ni!?
    Jobbigt? Tråkigt? Roligt? Hysteriskt?

Skulle vara roligt att höra hur andra upplever "plastmammandet"! (fast det kanske inte hör hemma här? blir man avständg då!?)

Berätta allt!

• Svar på tråden "Plastmammor"!?
  • TeaSpoon

Många gånger jobbigt, ibland roligt, händer att det är tråkigt och är alltid hysteriskt!!!

Tyvärr får ju barnen många gånger slängar av att biologiska mamman uppför sig tråkigt - som t ex skäller ut min man inför barnen...

Det jobbiga är att vi har strängare regler än bio-mamman och barnen tror att de kan göra här precis som hemma... Sedan att mamman svär så otroligt mycket, varpå en 6-åring och en 8-åring inte tvekar att svära i var och varannan mening... *suck*

• Meddelande borttaget
  • Mandelmassan

Roligt att höra att det finns fler än jag, TeaSpoon. Ibland känns det som att man är ensammast i hela världen om att ha barn som inte är ens egna!

• Mandelmassan

Cookie Dough;
    öööööööh, få se... kanske det är Barbies nya bebis... kanske det är att ha hand om mannens barn, som inte är ens biológiska...
    öööh. jag bara gissar. :OD

• Meddelande borttaget
  • Mandelmassan

Cookie Dough;
    tekniska termer är ofta obegripliga!

• Santa Fe

Plastmamma är ett relativt "nytt" ord som blivit mer och mer vanligt i dessa tider när kärnfamiljen inte är den enda familjekonstellationen längre. Men styvmamma är väl samma sak som plastmamma.
    Alltså ens pappas nya kvinna som inte är ens biologiska mamma.

Finns det nåt liknande ord eller slang för styvmamma på engelska???

• MacGyver

Får jag komma med en fråga, som är ett litet sidospår?

De av er, som blev tillsammans med en som hade barn redan, tyckte ni att det kändes jobbigt att bli tillsammans med honom för den sakens skull?
    Några betänkligheter liksom?

Är på väg in i en sån situation nämligen, och jag känner på ett sätt som att jag blir kastad in i ett "vuxet" familjeliv som jag inte vet riktigt hur hantera.

• Mandelmassan

MacGyver;

Jag funderade rätt mycket på hur förhållandet skulle bli tillsammans med hans barn. Men man vet ju inte, förrän man har provat. Det hade varit lätt att avsluta förhållandet, för att man inte vågade prova på att vara plast/styvmamma, men å andra sidan vet man ju inte vad man kan missa...

Det är jättesvårt att ge dej något råd, du som är på väg in i situationen. Lyssna på dej själv, helt enkelt.

Svar på tråden "Plastmammor"!?