• Malmöflicka

Färga fransar och bryn på salong

Någon som färgat fransar och/eller ögonbryn på salon? Jag undrar hur länge det håller... Någon som vet?

• Svar på tråden Färga fransar och bryn på salong
  • Ebbelina

Jag brukar färga själv hemma. Det blir jätte bra och billigt! Det brukar hålla i ca 3 veckor.

• Nynnar

Det håller ungefär samma om du gör det på salong. Beror ju lite på dina hårstrån. Det är skönt för man slipper mascara. Ibalnd brukar jag använda en genomskinlig mascrar då jag färgat fransarna.

• Rut

Mina brukar hålla bra, kanske 5-6 veckor innan färgen börjar gå ur. Det är det värt för 150 kronor tycker jag!

• Malmöflicka

Jag är blond och har väldigt ljusa tunna hårstrån, håller det längre eller kortare tid då?

• anderssonskan

jag har jätte ljusa fransar när jag färgar så använder vi brunt istället för svart det brukar hålla 3-4 veckor. jag har aldrig färgat brynen men vi ska plocka & färga dom lite till bröllopet.

• brudimaj

Jag har mörka, långa och böjda ögonfransar som jag brukar färga på salong samtidigt med klippningen ibland. Det håller ung en månad.
    Har svart färg men eftersom mina fransar är så böjda måste hon dutta på jättemycket färg för att de ska ligga ner.
    Jag tror inte jag skulle klara att göra det hemma själv!
    Det är väl värt 150:- tycker jag.

• kaffebönan

Hej

Jag har färgat både fransar och bryn och varit jättenöjd, det varar sådär 3-4 veckor. Det du ska tänka på är att inte färga ögonbrynen precis dagen/dagarna innan något viktigt (tex ditt bröllop..!) eftersom det kan bli väldigt mörkt precis i början.
    Jag brukar ändå använa mascara ovanpå fransfärgen eftersom fransarna inte blir så mycket tjockare av färgen, men det är så skönt att ändå känna sig snygg när man vaknar på morgonen utan mascara eller när man är på stranden och badar! Perfekt på bröllopsresan...

Svar på tråden Färga fransar och bryn på salong