• Carro W

Ingång/utgång - Sagan om ringen-musik

Läste för ett par dagar sedan att här fanns någon som skulle ha musik från Sagan om ringen som in- eller utgångsmusik. Hittar inte inlägget, är väl lite småblind.

är lite nyfiken på vilket stycke de hade tänkt spela och om det skulle vara cd eller om kantorn fick noterna. Någon som vet?

• Svar på tråden Ingång/utgång - Sagan om ringen-musik
  • Prästkrage

Åhhh, vad mysigt! Det vill jag också veta. Skulle inte ha något emot att ha någon av de supervackra klänningarna Arwen har heller!

• Arwen75

Flyttar upp denna frågan då jag själv är nyfiken på svaret...

• Dea

Vi har pratat om det. Men vi vet inte om det går att genomföra, eller vilket musikstycke som passar bäst.

Eowyns vita klänning i Sagan om de två tornen vore häftig som brudklänning.

• Tösabiten

Jag är också nyfiken om det är någon som vet mer?!

Vi är nog rätt många Sagan om ringen- fantaster tror jag, och vad annat kan man vara?

• Popflickan

Apropå Arwens och Galadriels klänningar, så hae jag den stora lyckan att få se bl a Galadriels långa vita otroligt vackra klänning *på riktigt* på LotR utställningen i London i höstas. Den var heeeelt makalös, och då menar jag heeeeelt makalös!!! Fantastiskt vacker med en miljon gnistrande små pärlor och annat på! Den vore ju inte helt fel som brudklänning!

För att inte tala om allt annat som utställningen innehöll.. wow..

• Carro W

Ja tänk att ha en sån klänning. Tyvärr faller jag bort eftersom min kropp inte riktigt passar. Tror att man ska vara lång, smal, ståtlig och alvlik liksom.

Älskar filmerna och böckerna. Filmerna fick upp mina ögon för böckerna och jag är nu inne på 3 läsningsrundan. Såg sista filmen på bio, ville se den igen när den slutade. Helt underbar.

Får väl läsa lite mer noggrant, kanske hittar jag det inlägget om musiken

• Julibrud2004

Carro W
    Vi ska ha musik från Sagan om ringen som ingångsmusik!
    Ska o ska... Vi vill!:) Det förutsätter ju att det finns en cd spelare i kyrkan, vilket vi inte vet än...
    Det finns två alt. "The ring goes sourth" (Sagan om ringen) o "Urki- Hai" eller nåt(Konungens återkomst)Den sist nämnda blir skum i slutet så vi funderar på att klippa ihop en egen variant.

Det bästa vore om vi fick tag på noterna... Så kan min blivande mans syster spela på orgel!
    Så är det någon som har dom, får ni gärna maila dom till mig!
    kajsak@bredband.net

• Carro W

Glöm inte att berätta när ni har bestämt er.

Jag har inga skivor själv men min mamma har de två första soundtracken (eller soundtracks eller vad det nu heter på svengelska). Får väl åka hem till henne o lyssna.

Tycker det är underbar musik till Sagan om ringen och tror inte att ngn skulle ha åsikter om valet.

• Carro W

Tack för att du svarade, förresten

Svar på tråden Ingång/utgång - Sagan om ringen-musik