• Brindberg

    Vad kostar det att hyra ett band?

    Hej alla!

    Ungefär hur mycket kostar ett band/trubadur som ska spela runt 2 timmar?

    Kan vara bra att veta ungefär vad det rör sig om!

    Hälsningar Maria

  • Svar på tråden Vad kostar det att hyra ett band?
  • Milla29

    Hej Brindberg!

    Vi har bokat ett "band" på två personer och vi får betala 4000:- för 4 timmar. Men de kommer nog bara hinna spela i tre timmar. De band som vi kollade upp kostade mellan 4000-5500:- Detta är i en mindre stad. Ha de så bra! Och hoppas ni hittar nåt prisvänligt

  • Meddelande borttaget
  • Mollie

    Enmansbandet vi hyrde kostade 3000:- för en kväll.
    Kolla på www. partybaxen. com(dra ihop länken så at den blir utan mellanslag)

    M.

  • Aima

    Vi hyr 2 killar som ska spela för oss hela kvällen och det ska de ha 4500 kr för.

  • melyana

    Jag sysslar mycket med musik och känner många väldigt duktiga musiker som dock inte har fått ut sina namn som lätt hade spelat för 1-2000. Kanske borde tipsa dem om den här sidan...

  • Tettan

    Vårt band är på 5 personer och de kommer att spela i ca 5 timmar för 6.000 kronor. De har spelat på andra bröllop vi varit på och även på danser här i stan (Katrineholm) och de är suveräna. Jag betalar gärna mycket för ett bra band för det är musiken som gör hela festen tycker jag. Bandet heter 3CB och jag rekommenderar dem varmt för Er som bor i Södermanland!!!

  • Lisis

    6000kr för et superband med fyra killar. Tre i bor i värmland o en i Uppsala. efterosm vårt bröllop var i Värmland tillkom resa för den killen som skulle ta sig tur o retur Uppsala. (600 kr)

    DE VAR SÅÅÅ BRA! Lite vals, foxtrott o bugg i början. Sen tårtpaus då en kompis satte på lite soft musik på cd. Sen spelade bandet ett set till, sen ännu en liten paus. Och sen spelade de en tredje omgång. Vi har dansanta kompisar o bandet kom igång rejält eftersom vi alla dansade så gärna. Det blev rejält rockigare mot slutet. Bra covers! Hög stämning. Som sagt, musiken är jätteviktig. Vi visste att vi ville ha bra dans på festen så vi tyckte 6000 kr var bra o det var värt varenda krona! Killarna var charmiga o fick igång publiken/gästerna totalt. Ring Johan Sandborg 070- 691 26 91. Hälsa från Lisa som gifte sig 28 feb i Karlstad

  • Maria - en blivande brud med 100 frågor

    melyana:
    Vilken del av sverige finns du/dina kontakter? Jag har funderat på att ha liveband men jag tycker att det är alldeles för dyrt....
    Helt klart intresserad om de vill spela i stockholms trakten :).

Svar på tråden Vad kostar det att hyra ett band?