• Nosen

Fin festlokal i Leksand!!!

Hej!

Jag undrar om någon vet en bra fest lokal i Leksand för ett vinterbröllop i december. Antalet gäster är runt 80 personer. Vi hade tänkt att anlita någon som lagar maten (catring) så man sedan kan ha "egen bar" till självkostnads pris, så lokalen skall helst vara med ett bra kök. Kanske vet ni också om man kan hyra porslin nånstan? Kan man det förresten?

Vore tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Fin festlokal i Leksand!!!
  • Nosen

Går också bra runt Siljansnäs! ska nog gifta oss i siljansnäs kyrka.

• Skumpan

Det finns många bystugor runt i trakten. Jag tror tibblebystuga är stor nog och det ligger precis vid vattnet. (Fint även om det är vinter :) ) Vet dock inte hur stort kök det är. Men i Siljansnäs finns något bra på björkberget tror jag...hmm. Du får säkert fler svar snart för det finns lite dalkullor här på BT. Det finns en cateringfirma utanför Leksand. Har mycket bröllop och fester så de är ganska välkända. God mat och bra pris. Har dock inte så avancerade maträtter skulle jag tro, mer vanligt som oxfilé, fläskfilé mm. Så det beror på vad man är ute efter. Matlådan heter firman och ligger i byn Djura. tel 0241-30486. De hyr inte ut porslin och jag vet inte var man kan hitta det...Linne dukar vet jag var man hittar om du är intresserad av det. 45 kr + moms per duk, 130*240cm tror jag. Säg till om du undrar över något annat...Lycka till!

• Nosen

Skumpan!
    Tack för hjälpen! Alla tipps är bra och ja kan behöva mycket hjälp. Bor inte och är inte däifrån men min pojkvän är.

Grattis förresten såg att du gift dig, nyår eller hur?

• FruWidde

Hej nosen! Åsledens toppstuga. Fantastisk utsikt och plats för över 100 personer. Ska leta reda på telefonnummer åt dig.

• Mina

Hej!
    Själv kommer jag ha festen i Tibble bystuga. Ligger jättefint vid vattnet. Annars tycker jag att Åsledens toppstuga också är ett bra tips, men där är det väldigt trångt.
    Porslin finns i Tibble bystuga med fullt utrustat kök.

• Nosen

Tack för tippsen. FruWidde vore jätte bra om jag kunde få telefonnumret. Är nog dags att börja boka. Vi har endast tittat på bystugan i hjulbäck där min sambos föräldar bor, lite tråkig tyckte vi. Så vi vill titta på alternativ. Tack!!!

• FruWidde

Här kommer telefonnumret till Lars Backlund som står som ansvarig på nätet. 0247-10364
    Lycka till!!

• Nosen

Tack så hemskt mycket! Ska ta och ringa honom. Kram

• Keiko

Hej! Skumpan, jag behöver tips om var man kan få tag i linnedukar. Vi gifter oss i augusti i Torsångs Kyrka och ska ha festen på tuna bygdens gammelgård. Eftersom jag inte vet mkt om trakten behöver jag hjälp med det mesta...

• Keiko

Hej! Skumpan, jag behöver tips om var man kan få tag i linnedukar. Vi gifter oss i augusti i Torsångs Kyrka och ska ha festen på tuna bygdens gammelgård. Eftersom jag inte vet mkt om trakten behöver jag hjälp med det mesta...

• Skumpan

keiko-
    Vi hyrde av ett företag som heter Esstvätt och ligger utanför Ludvika någonstans. MEN vi hämtade och lämnade dukarna på en kemtvätt i Borlänge. Och betalade där så allt var smidigt. Telnummer till dem är 0240-31122. De hyr även ut linneservetter. Vi hade 20 dukar och betalade 1250 kr. Fråga på om du undrar något annat så ska jag försöka hjälpa!

• Keiko

Hej igen Skumpan! Tusen tack för tipset om dukarna. Jag har ett STORT problem och det är att hitta ngn som kan fixa hår och make-up...har inte riktigt tid att flänga runt på flera ställen (med tärnor) på den stora dagen så jag vill gärna ha tag i en som kan fixa hela baletten men har inte fått ngt napp. Vet du ngt ställe/ngn som kan detta runt Borlänge, Falun hållet?

• Tessan S

Är det någon som har telnr till någon som har hand om bokningen utav Tibble bystuga?

• MeLyAnA

Jag bor i Leksand men har hyrt bystugor i Rättvik (2 mil bort) och vi har alltid haft ett problem när vi ska hyra bystugor. Man måste nämligen höra till just den bystugan för att få hyra den. Alltså bo nära den och på något sätt tillhöra den. Vet faktiskt inte riktigt hur det går till... Iallafall så är det väldigt fullbokat kring jul och nyår så var ute i god tid. Det kostar ung. 300 kr att hyra så det är ju väldigt praktiskt :)

• brittan

Keiko!

Det finns massor av bra frisörer i Falun. Marika på Snobben, Madeleine på Hårtuffsen, Malin på Cityfrisörerna, Ulla och Anna på Klippotekets saloon... Make up kan du höra efter om på Little shop of beauty eller Vita moln. Tyvärr har jag haft problem med att hitta någon i Falun som kan göra allt, alltså smink+ hår.

Lycka till!

• emla

MeLyAnA: I Leksand måste man inte tillhöra byn, det går bra att hyra ändå. Och priserna varierar ganska mycket, Tibbles bystuga är dyrast och kostar runt 1500:- har jag för mig.

• MeLyAnA

jaha? Vad bra att jag får veta det nu när jag har bott här i två år. Haha, jag är så ointresesrad av den här staden att jag inte har utforskat den :D Men visst är här fint, superfint verkligen. Men efter två år så ska det bli skönt att komma härifrån. 2 månader kvar :D

Svar på tråden Fin festlokal i Leksand!!!