Säger som hea - gå till barnmorskan och ställ alla frågor du har! Om inte annat för att bli lugnare, även om det känns läskigt att inte veta vad hon ska säga.
Det finns ju hjälp att få.
Du efterlyser andra med liknande problem - jag känner _så_ många som har svårt att få barn, och många vänner och bekanta har gjort eller håller på med IVF-behandling. Men det är ju inget folk pratar om. Det är också jättevanligt med missfall - inte heller något folk pratar om. Själv fick jag just före jul veta att jag bar på en mola (kallas även druvbörd) och inte en bebis i vecka 18 som vi trodde, och det är ingen rolig sak det heller. Det är dock en lång historia och inget jag tänker kapa din tråd med just idag. Men du ska veta att vi är många som längtar efter barn, och det vore bra om man vågade prata mer om det, tror jag. När man känner så här blir det lätt att det enda man ser överallt är lyckliga små familjer med gulliga barn, och det gör en bara ännu mer frustrerad och ledsen. Inte för att man missunnar sina vänner lyckan att få barn förstås, men avundsjuk är det väl ändå naturligt att bli. Och förstås rädd, precis som du beskriver, att det skulle vara något fel på en.
Ta med dig din sambo och gå till barnmorskan eller läkaren! Jag tror att det är bra att ta tjuren vid hornen. Jag tänker på dig!
kram
/karinda