• hoppetossan

elektrisk klänning!

Hjälp! Min klänning har dragit åt sig statisk elektricitet och sitter som klistrad.... har någon tips på hur man kan bli av med den? Fodret är gjort av syntetfibrer och själva klänningen av silke.

• Svar på tråden elektrisk klänning!
  • Ebbelina

En underkjol brukar hjälpa. Om du inte vill ha en med vidd i så kan du ju ta en vanlig underkjol.

• Ms Mary K

Blanda lite mjukmedel i en sprayflaska med vatten och duscha tyget på insidan av klänningen!

• lillaEgo

Och jag har hört att hårspray ska ta bort statisk klistrikhet. Fast törs Du prova "husmorsknep" på din brudklänning?

• Jj?

Häng in klänningen i badrummet och duscha (bada) varmt och länge. Ångan som blir i rummet tar bort det statiska.

• Kramgo

Det att prova med hårspray skulle jag undvika...

Men har hört andra som har hängt in den i badrummet. Likadant med slöjan...
    Undvik dock att få vattenstänk på den eftersom det kan bli jättefula fläckar av det - speciellt på sidentyger.

• Sommar-04

Det finns speciella sprayer att kopa som hjalper mot det!

• Popflickan

Hehe, jag trodde det hade något med elström att göra, läste i en tråd om elektriska strumpor (som var varma), tänkte att det kanske handlade om någon slags klänning med sladd istället för slöja.. hehe.. så fel man kan ha!

• 5juni

Smörj in dig själv med hudlotion.Jag gör det om man har tex träningsbyxor som lätt blir elektriska och det hjälper jättebra. Förmodligen är det värre nu för att det är vinter och torr luft.

Svar på tråden elektrisk klänning!