• Bröllopstokiig

Frisyr för ett tunt hår?

Hej!

Jag har stora problem med min håruppsättning. Mitt hår är hyfsat långt (jag har sparat i snart 2 år för ändamålet), men jag har väldigt tunna hårstrån och har inget självfall alls.
    Jag har letat som en galning på nätet efter bilder på håruppsättningar, och jag hittar massor - men alla är för stora tjocka hårsvall...
    Jag pratade med min frisör, men hon hade inte så många förslag, och löshår verkade hon inte intresserad av att använda (det skulle också bli i dyraste laget).

Har någon ett bra förslag? En bild?
    Snart tror jag att jag kapar håret till en kort frisyr i stället...

• Svar på tråden Frisyr för ett tunt hår?
  • Bröllopstokiig

Hej du!

Jag har oxå väldigt tunna hårstrån, men massor av dom som min frisör säger.
    Självklart kan man fixa frisyrer med sådant hår oxå. Men vill du ha det tjockare får du nog allt ta det dyrare alternativet...

Jag ska klippa mig i en snygg frisyr innan bröllopet, och färga lite oxå. Så jag vill bara ha hjälp med frisering och ev. fastsättning av slöjan. Det borde ju inte ta så lång tid tycker jag.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Jag har också tunt och töntigt hår, men min frisör sa att det inte var något problem. Vi använde i och för sig löshår, som hon lånade ut alldeles gratis, men jag tycker det blev bra. Om du vill se en bild så finns det en på brud2000 (himla trevlig mailinglista, gå med i den om du inte redan har gjort det!) på yahoogroups.com under "Bröllopsbilder5, Lisas och Richards bröllop". I princip så är inget av det hår man ser på bilden mitt eget. :)

En frisyr som annars passar bra även för tunt hår är svinrygg. Det kan bli jättefint om man ex vis sätter blommor i "vecket". (hm?)

• Bröllopstokiig

Om du ska ha sloja ar det valdigt vackert att bara satta upp det under slojan.
    Ska du ha blommor eller liknande gar det att tvinna haret eller fasta de sma testarna med spanne och en blomma. Din frisor borde kunna ge forslag. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Hej.

Här är en till med fjun på huvudet och jag var också orolig för att det inte skulle räcka till. När jag så var och gjorde min provuppsättning så blev jag glatt överraskad. Hon lyckades få mina strån att se ut som rena rama hårsvallet! Hon kommer att locka hela håret och sedan dra det bakåt och fästa bak på huvudet. Lite blommor bland lockarna förvillar intrycket ännu mer. Löshår behövdes inte!
    Kan det vara så att den frisör du fått tag på inte var så bra??

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Det går att trolla, alla har inte detta tjocka glansiga hår..
    Köp lite löshår från Axéns i passande färg,
    tvätta håret kvällen innan ha i mousse och lägg upp håret ordentligt på spolar av kardborre. Tupera bara i botten,,spraya det kommer genast att se tjockare ut.

Prova själva innan bröllopet.

• Bröllopstokiig

Som jag skrev ovan så har även jag väldigt tunnt hår. Men när jag gjorde provuppsättning så toperade min frisör upp håret så jag såg ut som ett troll och sedan formade hon det så som det skulle vara. Inga problem där inte. Det kanske är din frisör som inte är tillräckligt kunnig...?

• Bröllopstokiig

Jag ska träffa en ny frisök ikväll, hoppas på att hon har fler idéer...

• Bröllopstokiig

Bra, jag tänkte precis säga BYT FRISÖR!
    ;)

Svar på tråden Frisyr för ett tunt hår?