• Linganlotta

Efterrätt-bröllopsvals-tårta eller efterrätt-tårta-vals??? Vilken ordning?

Vilken ordning tar ni det i?
    Äter ni efterrätt först, tar bröllopsvalsen direkt efteråt och sen tårtan... eller tar ni efterrätten och tårtan brevid varann och sen valsen??

Känns fel att äta tårta direkt efter efterrätten, men vad ska man göra mellan efterrätten och tårtan istället? Kan man dansa vanlig discodans innan bröllopsvalsen??

Hoppas att ni förstår hur jag menar!

kram Lotta

• Svar på tråden Efterrätt-bröllopsvals-tårta eller efterrätt-tårta-vals??? Vilken ordning?
  • Linganlotta

Ingen som vill dela sina tankar??

• iat

Jag skulle vilja ha följden:
    efterrätt
    vals
    lite andra låtar
    tårta
    mer musik och dans

Men jag tror resturangen tänkt sig servera kaffe och tårta direkt efter middagen. Fast det kanske kan va bra, annars kanske festen dör efter tårtan om inte gästerna kommer igång och dansar igen.

• stinalina

Hej linganlotta:

Det finns ingen regel, vad jag känner till, som säger att man skall ta valsen efter tårtan så du kan gott ta tårtan ett par timmar efter valsen och dansen kommit igång. Eller om du inte vill ha ett avbrott kan man ju ta tårtan som efterrätt, det går ju också bra. Tårta direkt på efterrätten blir nog lite väl mycket... kaka på kaka

• Modesty-Clara

Vi tar bröllopsvalsen efter efterrätten, fast med lite paus för folk som vill gå ut och röka, gå på toa osv efter middagen. Sen kör vi lite styrdans tills folk tröttnar på det och sedan tårta... därefter discodans.

• JOfors

Precis som det flesta kommer vi att ha efterrätt, bensträckare på 10-15min, vals, dans(bar och mingel)ca 45 min, tårta med musik tyst i 10-15 minuter sen dansas det igen. Tänkte sen ha en vickning vid 00.30 (tårta vid 22.15).
    Fest med god mat och glada vännerslag kan man inte få för mycket av! Man får bara äta lite mindre varje gång!

• Karlstad-tjejjen

Efterrätt - vals och lite annan dans - tårta - dans

Vi hade dansen sist vilket vi bittert ångrar... alla var för mätta och för trötta för att orka med dans någon längre stund.

• Linganlotta

Tack så mycket för era svar!
    Vi kör nog på efterrätt-vals och dans- tårta - dans igen!

• Kaffemoster

Vi ska nog ha efterätt och sen en allmän paus som inkluderar bryta upp långborden till mindre bord och göra plats för dansgolv. Därefter kaffe och tårta och sen börjar dansen.
    Måste fundera lite hur de bröllop jag varit på har gjort ...

• Saga 2003

Vi hade: efterrätt, tipspromenad (som toastmadame o toastmaster ordnat) kaffe+tårta, brudvalsen och sedan annan dans. Det fungerade perfekt!
    /Saga
    www.online.se/~kristina

• Nananette

Oh, ibland blir man bara så förvirrad... Kanske det skulle ordna upp sig bara man tog ett djupt andetag och rensade hjärnan först?

Hur gör man om man inte har efterrätt, utan tar kaffe och tårta en liten stund efter middagen?
    Bensträckarpaus efter middagen förstås, men sen då? Dans först och tårta sen - eller andra vägen?

• mrs taylor

Vi kommer inte att ha någon efterrätt utan bara tårta och sedan kommer det bli dans efter det.

Svar på tråden Efterrätt-bröllopsvals-tårta eller efterrätt-tårta-vals??? Vilken ordning?