Dikt - "Pengar istället för present"
Jag letar febrilt efter en tråd där det var en dikt på hur man kunde skriva i inbjudan om man önskar sig pengar istället för presenter. Finns det någon som har den eller vet? Snälla hjälp!
Jag letar febrilt efter en tråd där det var en dikt på hur man kunde skriva i inbjudan om man önskar sig pengar istället för presenter. Finns det någon som har den eller vet? Snälla hjälp!
Det finns en på start sidan och även om man övskar sig pengar till bröllopsresn.
Jag svarade på en likadan tråd senast igår.
hej! Hittade en dikt som kan passa:
Present?
Vi tänkte ge Er ett litet tips
på hur Ni problem med en ev. gåva löser vips!
Vi har grubblat och funderat,
och vårt hushåll grundligt studerat.
Man kan snabbt konstatera
att vi behöver inte mera!
Er närvaro är nog,
men om Ni än mer vår dag vill hylla,
Presentkort på Ticket eller helst en slant,
vår framtid kan förgylla!
Jag har skrivit om en vers som jag hittade här på torget. Den är i och för sig om man önskar sig pengar till resa, men här är den i alla fall:
På bröllopspresent behöver ni ej fundera
vi har brödrost, bestick, skålar med mera.
Vi har dock en dröm att på bröllopsresa fara
till fjärran land och bara få vara
Istället för paket skulle vi hellre därför mottaga
ett bidrag för att kunna förverkliga vår saga.
Tack! Vilka bra rim! Vi håller på för fullt med att göra egna inbjudningskort. Men vi stöp på ett bra rim.
Jag har ett tips... Har erfarenhet av två varianter av "penga-önskan". Vid det ena stod det på inbjudan att man önskade sig pengar till en resa och att en spargris skulle stå uppställd som man kunde stoppa sin "gåva/bidrag" i. Samt en lista där man kunde notera sitt namn. Med andra ord kunde ingen se vad den andra gav. Den andra gången önskade sig brudparet presentkort på Ticket. Det kändes jobbigare, eftersom det blev så tydligt hur mycket man gav. Har man inte råd att köpa för så mycket, så blir det så tydligt och man kan kanske uppfattas som snål. Därför gillade jag upplägget med spargrisen bättre... Kanske något att tänka på.
W2Bsoon,
Tack för tipset! Tyvärr så har vi redan skickat ut våra inbjudningar. Annars så hade det faktiskt varit en bra ide.