• Elena

Primolut Ägglossning????

Finns det nån som vet om primolut-nor påverkar ägglossningen negativt?
    Får man ägglossning eller inte?

• Svar på tråden Primolut Ägglossning????
  • penapöna

Primolut-nor ska inte påverka ägglossningen alls vad jag har förstått.
    Jag har ätit Primolut-nor många gånger nu för att få mens, för att sedan ta andra tabletter eller injektioner för att få ägglossning.

• MissK

penapöna: Aha... till mig sa min läkare att Primolut-Nor skulle hjälpa till med regelbunden mens och ägglossning...
    Har hon sakt helt fel till mig då?

/K

• Ananas

Samma sak som jag har sagt i tidigare tråd: Primolut-Nor kan användas till många olika saker, att fixa regelbunden mens t.ex. eller att skjuta på mens om man ska på semester eller liknande.

Det är bra att komma ihåg att ett läkemedel kan ha många olika indikationer (tillstånd som behandlas med det läkemedlet) och de olika indikationerna kan ha olika doseringar.

Kram,
    Ananas
    leg apotekare.

• melyana

jag fick primolut-nor eftersom jag fick en hormonrubbning och blödde väldigt mycket efter en abort. Det är det enda jag vet.

• MissK

En fråga till... Om man nu går på Primolut-Nor och skulle lyckas bli med barn får man då mens endå pga att tabletterna är juh till för att göra regelbunden mens???

/K

• Jadzia Dax

Enligt min läkare ska man inte äta Primolut-Nor om man planerar att bli eller blir gravid. Äter dom själv mot PMS-besvär...

Svar på tråden Primolut Ägglossning????