• Malinda

50 årsfest!!!! Någon som har bra ideér???

Undrar bara lite stilla...Jag med min familj planerar att ha en stor fest för min mamma som snart fyller 50 år. Vi har hyrt en stor festlokal och funderar för fullt vad vi skall hitta på under festens gång...Någon som har några bra ideér???
    Jag blir så glad för alla möjliga små tips...

Kram och god fortsättning!
    Malinda :)

• Svar på tråden 50 årsfest!!!! Någon som har bra ideér???
  • Freja

Gillar mamma trubadur så kanske ni kan fixa en sådan.

/F :)

• grön brud

Om mamma gillar att dansa kan ni ordna någon typ av danskurs. Vi var på 40-årsfest i höstas och dit kom det ett danspar som skull lära födelsedagsbarnen dans salsa. Det var mycket uppskattat av båda födelsedagsbarnen och gästerna.

• Linganlotta

Jag ordnade fest till min mamma när hon fyllde 50 år! Vi hade sjukamp med olika lekar både inne och ute. I utslagsfrågan fick mamma göra lite saker hon inte tycker om typ dricka snaps, ta en snus mm. Festen blev jättelyckad! Musiken hade vi bara från en liten stereo!!

• emy

När min mamma fyllde 50 skulle jag ha hållit föredrag om hennes liv. Denna skulle framföras iförd tåkig 50-talsklänning, stram knut, 50-talsglasögon, utrustad med pekpinne för att visa på tidslinjen var i hennes liv vi befann oss. Jag skulle koncentrera mig på att hitta knäppa kort på mamma och visa dessa med en sk. "tjocka Bertha" som man kan visa ex. sidor ur en bok med. Skulle ha intervjuat hennes kompisar och fått fram alla roliga episoder. Själva föreläsaren (=jag) skulle ha förhållit sig mycket moraliskt upprörd till det hela.

Tyvärr sabbade morsan det hela genom att hävda att hon skulle resa utomlands, och sedan ändra sig 3 mån innan. Jag hann inte förbereda på 3 mån då jag bor så långt bort. Men kul hade det blivit!

• Malinda

Tack snälla för tipsen...Sjukamp låter skoj, likaså föredraget du planerade Emy!!! Synd att det inte blev av för din mamma, där gick hon allt miste om någonting bra!

Kramis Malinda

• Katarina II

Vad som fungerar beror ju på vilka gäster ni har men om de inte är alltför stela kan man ju basera festen på ett tema t.ex årtiondet då din mamma föddes så att alla kommer i autentiska kläder, musiken är rätt o.s.v. Man kan även göra det till "skolbal" om din mamma har skojiga minnen från den tiden. Eller varför inte en westernfest där ni hyr in någon som lär alla linedansing?

• Katarina II

*språkpolisen rycker ut* Line dancing ska det vara!

Svar på tråden 50 årsfest!!!! Någon som har bra ideér???