• Fie

Erfarenheter av Hotell Kullaberg eller Rut på Skäret?

Hej!

Vi skall skall gifta oss på Kullahalvön till våren. Vår middag tänkte vi ha på någon närliggande mysig restaurang med god mat och trevlig atmosfär med chans att få sitta avskilda från övriga gäster. Är det någon av er som har erfarenhet av Rut på Skäret eller Hotell Kullaberg?

Det är ju en viktig dag och ett stort förtroende man lägger i andras händer, så det känns tryggare att boka om någon av er här har erfarenheter av någon av dessa restauranger.

Tack på förhand
    Fie

• Svar på tråden Erfarenheter av Hotell Kullaberg eller Rut på Skäret?
  • BettyBoop

Hej! Var på kullahalvön ska ni gifta er? Ska själv gifta mig i Jonstorp som ligger i Kullabygden. Tyvärr vet jag inte något om de två ställena...hmmm, tänkte att jag visste men kom när jag skrev att det gjorde jag ju inte. :( Inte mycket hjälp detta.
    Jaja, kul med någon som ska gifta sig i Kullabygden...kommer du därifrån eller?

• Boop

Hotell Kullaberg i mölle har bra rykte och ligger fint vid hamnen!
    Rut på skäret är omtalade för sin goda m mat men är inte så stort och lämpar sig kanske inte för större fester med dans...

Själv skall jag gifta mig i vår i brunnby kyrka och vi skall ha festen på Grand Hotel i Mölle

Lycka till!

• i Sommar

Jag har hört att det inte går så bra för Hotel Kullaberg just nu... så det kanske inte är värt att satsa på dem just nu ifall de inte finns kvar i sommar!

Grand hotel i Mölle har jag hört mycket bra om! Funderar på det själv!

• Boop

Ja Grand hotel i Mölle har bra rykte och Marianne som arbetar med bröllopen där är en fantastiskt sympatisk och tillmötesgående!
    Tyvärr är de populära och det kan vara svårt att få plats där om man vill ha en lördag under vår och sommar.

• jinni

Hej,

vi hade bokat Grand Hotel for var brollopsfest men efter att ha varit dar och kollat in lokalerna ordentligt och provat pa maten i deras a la carte restaurang var jag inte sa imponerad. Det ar fint pa utsidan och utsikten ar spektakular, men innuti tycker jag dekoren ar ganska sliten. Sa vi avbokade och hade festen pa Hotell Kullaberg. Battre stalle kan man inte hitta, i min mening! Det anda sa du bor tanka pa ar att hela hotellet maste bokas. Vet ej hur manga rum det ar totalt men har man inte manga langvaga gaster som vill bo over kan det ju bli ganska kostligt.

Lycka till med planerandet!
    Jinni

• Boop

Kan inte hålla med jinni riktigt angående Grand i Mölle. Har varit på bröllop där- helt fantastiskt ordnat och högklassig mat. Kanske var det en annan kock...

jinni- vad tar kullaberg /kuvert? När skall ni gifta er?

Lycka till alla, var ni än har era fester!!!

• jinni

Kanske det ar annorlunda nar det ar en bokad fest. Maten var bra, men inte prisvard. Har du provat deras restaurang i ovrigt? Mojligen har de bytat kock sedan vi var dar.
    Vi har redan gift oss (Juli forra aret). HK ar dyra men vi forhandlade till oss ganska mycket alkohol i kuvertpriset. Tror det lag pa runt 1000 kr per person. Maten var suuuuper-god..... Aaaah, vilken underbar dag det var. Forlat drommer mig tillbaka till 12 juli - solsken och en kraftig bris fran havet........

• Boop

Ja det kan vara så att de är bättre när det är en bokad fest- men det borde det ju inte vara eg! Ja jag har ätit i deras restaurang men det var flera år sedan. Då var det bra. Minns inte om det var prisvärt. På bröllopet jag var på var det som sagt kanongott!
    Det kostar cirka 1000/kuvert på Grand också och då är det mycket vin till maten samt bar efter middagen.

Ja, visst e det härligt med närheten till havet...

Svar på tråden Erfarenheter av Hotell Kullaberg eller Rut på Skäret?