• mulann

kostymer tillbarn/ungdom?

Vart kan jag köpa det eller i värsta fall hyra? Stl 150cl och stl 170cl. Vill komma så billigt undan som möjligt då våran budget är snäv.

Om inte kostym, vad kan barnen annars ha på sig?

• Svar på tråden kostymer tillbarn/ungdom?
  • grön brud

Jag har själv jagat kostymer till mina söner och vet hur svårt det är. Vi var en sväng här i Göteborg och det billigaste vi kunde hitta var på Guppi. Det kostade drygt 1000:-/st. Jag köpte istället mörkgrå byxor där. Till det skall dom ha vit skjorta, gron slips och en svart slipover. Det blir jättefint och dom blev nöjda också. Byxorna vi köpte kostade 300:- (inkl bälte) och slipovern tror jag kostade 129:- eller 149:-. Den hittade jag på Lindex.

• Kristina

Debenhams på Drottninggatan har jättefina kostymer till barn!

• mulann

debenhams har bara kostymer till småkillar. I alla fall när jag tittat. Eller har jag fel? Vad kostar dom?

• mulann

Ska kolla på H&M men jag tror inte dom har i så stora storlekar. Men tack för tipset!
    Jag har faktiskt inte sett kostyner till större barn i någon "vanlig" butik tidigare. Men jag får leta vidare.

• Ettolrach

Vi köpte barnkostym på Loppmarknaden i Skärholmen. Kostym, skjorta, och färdigknuten slips kostade ca 500 kr till en åttaåring. Hur stora storlekar som fanns vet jag inte tyvärr.

När det gäller hyra verkar det bara finnas barnfrackar, barnjaquetter m m men någon kostym för barn hittade vi inte.

• mulann

Tack för era tips! Sla kolla på skärholmens loppis igen, men jag tor det är för mycket guld och glitter för oss. Mannen ska ha en enkel svart kostym på sig.

Snälla vad ska barnen ha istället!?

• Ikka

Kan de inte ha ett par mörka byxor och vit skjorta och ev en slips bara? Enkelt, och barnen trivs garanterat bättre i det än i kostym! Linus& Lotta katalogen har jag för mig att det har funnits kostymer (postorder) men det finns nog inte till så stora som 170 cl. Men han kanske kan hitta något på herravdelningen i en vanlig affär?

Ikka

• cocamomilolola

Söker också en kostym i storlek 150. Tusan också va svårt

• anderssonskan

linus & lotta har men den är marinblå annars brukar det finnas att hyra för en femhundring.

• Biggan

mulann: Vi har köpt en svart kostym med svart väst, vit skjorta och röd slips till ett syskonbarn på Skärholmens loppmarknad för 500:- De har hur mycket storlekar som helst och även kostymer i flera färger och kvalitéer. Om du åker dit så går du bara gången rakt fram från entrén genom hela marknaden tills du kommer till andra änden av lokalen. Där finns det två "affärer" bredvid varandra som har stort utbud av kostymer till barn. Lycka till!!!

• mamma2

Har ni kollat på ebay.com du går in under clothing,shoes and accer... sen väljer du en sida mins ej vad den hette nu men kolla där finns för några hundra lappar i alla färger och storlekar.

• Ekorren Fagerlund

När jag skulle ha kostym till min 9-åring letade jag i varenda affär i HELA Visby, utan att hitta nåt, så jag gav upp.

Han fick ha mörka byxor, vit skjorta och slips på vårt bröllop. Jag tänkte mig en mörkblå pullover också, men han ville inte ha nåt över skjortan..

Ekorren.

• mulann

Biggan! Nu har vi varit och köpt kostymer på skärholmens loppmarknad. Dom hade exakt det vi ville ha och i lagom storlek till båda barnen. Vi betalde 950 kr för både kostymerna inkl. väst, skjorta och slips i "rätt" färg!!

Glad:)

• Biggan

Grattis mulann! Kul att kunna hjälpa till

Svar på tråden kostymer tillbarn/ungdom?