• tiamant

Första kuren för att bli gravid med Pergotime...

Att få barn är verkligen inte det lättaste. Jag har oregelbunden mens och har alltid kännt på mej att det inte kommer att vara lätt att bli gravid. När vi i några månader försökt att bli med barn utan resultat sökte jag upp min gynekolog. Han skrev ut tre kurer med PrimolutNor och Pergotime. PrimolutNor ska ge en blödning och Pergotime en ägglossning. Nu har jag tagit första kuren och den har inte gett det resultat jag hoppats på. Jag visste inte när blödningen skulle komma av PrimolutNor så jag väntade oroligt på den. Men så kom den på dag tre. Nu väntar jag på att mensen ska komma då det är dag 30. Mensen ska komma ca dag 28, men jag känner inte att det är någon blödning på gång. I går gjorde jag ett gravtest för att kolla om jag var gravid, men icke! Ringde min gynekolog idag då jag ville veta hur jag ska gå tillväga i framtiden då jag inte verkar ha fått någon ägglossning. (Det är ju juletider så jag ville veta nu innan allt stänger för julen.) Han svarade ätt vi ska göra ett äggprov och ett ägglossningsprov och så ska vi kolla att äggstockarna ser ok ut. Det innebär att jag kommer att gå på en kur till. Fast jag lär ju få vänta med den till efter jul så att jag kan komma in ett sjukhus och göra proverna. Suck! Det känns verkligen som att det är fel på en, hade önskat att det bara fungerade. Mensen kan ju komma idag och jag har tur... Är det några som har liknande erfarenhet så får ni gärna skriva. :)

God jul på er!

• Svar på tråden Första kuren för att bli gravid med Pergotime...
  • Sthlm

Vill bara önska dej lycka till! Kram

• Ter

Varning för PrimolutNor

Jag fick de utskrivna för oregelbundna blödningar. Även jag försökte bli gravid. Det visade sig dock när jag läste i FASS att graviditet definitivt ska undvikas när man äter dessa tabletter eftersom de kan ge fosterskador. Jag fick dessa trots att läkaren visste att jag försökte bli gravid.

Vid kontakt med barnmorskan fick jag rådet att inte försöka bli gravid och äta dessa samtidigt!

Har någon annan mer info om dessa tabletter?

• Acantha

Hej,
    Ska i morgon ta min första tablett pergotime. Känns som om man sätter väldigt mycket hopp till denna lilla tablett.

Är det någon där ute som är överviktig och använt pergotime? Hur har reslutatet i så fall varit, hur många tabletter osv.

Tiamant, du kanske behöver mer än en tablett?

Svar på tråden Första kuren för att bli gravid med Pergotime...