• Sommar­-04
    Äldre 17 Dec 16:42
    22579 visningar
    13 svar
    13
    22579

    Hjalp! Present till chef?

    Min chef fyller 50 plus att jag behover kopa julklapp till honom. Vad koper man till en chef som har allt och dessutom har mycket pengar och kan kopa precis allt han vill ha!

    Nagra bra forslag?

  • Svar på tråden Hjalp! Present till chef?
  • Electr­ic Lady
    Äldre 17 Dec 16:44
    #0

    Köp en stor presentkorg med rättvisemärkta och ekologiska varor, som te, godis, marmelad osv. Uppskattat enligt min erfarenhet.

  • Anne-M­arie
    Äldre 17 Dec 16:48
    #0

    Ett riktigt fint vin eller en flaska champange. Perfekt till någon som har allt. Om han är vin-/champangeintresserad, förstås.

  • Sommar­-04
    Äldre 17 Dec 16:53
    #0

    Tack for snabba svar!

    Electric Lady - onskar det inte var lattare sagt an gjort. Jag bor i USA och det ar sa svart att hitta sadant har. Det ar inte heller markt likadant som hemma. Men det ar en jatte bra ide'. Ska se om jag kan hitta det till andra som det inte ar sa brattom till.

    Anne-Marie - tyvarr vet jag att han bara later flaskor sta pa kontoret i aravis som han far. Jag forsoker luska ut nu om det ar samma med vin...

  • Electr­ic Lady
    Äldre 17 Dec 16:57
    #0

    Det är inte märkt, men det brukar stå fair trade på. Kolla www.fairtadecenter.se

  • Electr­ic Lady
    Äldre 17 Dec 16:59
    #0

    Det kallas fair trade på engelska. Kolla in fair trade center, de har en självbetitlad hemsida . se

    Som inte kommer igenom filtret.

    De har info om olika företag iaf.

  • Karin1
    Äldre 17 Dec 16:59
    #0

    Varför inte ge honom något typiskt svenskt! T ex något i kristall från Orrefors eller keramik från Höganäs. Svenskt kaffe, glögg, smågodis eller pepparkakor kanske kan vara kul?! Har själv bott i USA och när vi reste till Sverige fick vi alltid beställningar på svenskt kaffe att ta med tillbaka, så ett visst intresse finns!

  • Electr­ic Lady
    Äldre 17 Dec 17:04
    #0

    ge honom saltlakrits om du vill ge honom en chock....

  • Ellte
    Äldre 17 Dec 17:04
    #0

    Tycker Karins idé är kanon :)

  • Sommar­-04
    Äldre 17 Dec 17:17
    #0

    Jo, ibland tycker jag han fortjanar en handfull djungel vral! ;)

    Han dricker tyvarr inte kaffe! Usch han ar sa svar. Jag tankte baka lussebullar till nagra andra har pa jobbet, sa det far han ocksa. Kanske jag kan hitta nagot orrefors eller liknande till honom.

    Nagot svenskt skulle ju vara bra for han ar bjuden till brollopet i Sverige nasta ar! Far nog bege mig till skandinaviska affaren efter jobbet!

    Tack for alla svar och tack Electric Lady for hemsidan!

  • Karin1
    Äldre 18 Dec 10:38
    #0

    Om han skall till Sverige kanske det vore en god idé att köpa en engelsk-svensk parlör?!

  • Sommar­-04
    Äldre 18 Dec 19:51
    #0

    Tack for all er hjalp!

    Jag gick till den skandinaviska affaren och kopte svenskt glas! Det blir nog bra hoppas jag!

  • Äldre 14 Jun 21:59
    #13

    Hej allesammans,

    Gör ett försök att få liv i tråden igen då jag söker tips på sommar present till min chef.

    Har hittat lite tips på presenter på denna sida http://www.xn--presenthjlpen-jfb.se/produkt-kategori/present-till-chef/ men vill gärna se mer tips. Har någon några tankar och tips så vore jag jätte tacksam!! :)

    Min chef gillar att vara ute mycket i naturen om det kan vara till någon hjälp... :)

Svar på tråden Hjalp! Present till chef?