• MarieCaroline

Gynekolog

Hej,
    är det någon som har tips på en bra kvinnlig gynekolog i Stockholmsområdet??

Behöver preventivmedelsrådgivning. Jag och min sambo använder för närvarande kondom, men det tycker ingen av oss är någon riktig höjdare. Jag kan inte äta p-piller eller minipiller. Kan ej heller använda kopparspiral pga den helt enkelt inte fick plats då barnmorska skulle sätta in den.

Skulle nu vilja komma i kontakt med en bra gynekolog för vidare rådgivning, så alla tips är välkomna.

• Svar på tråden Gynekolog
  • Cillalilla

Åhh, jag vet en jättebra!
    Håller till i hötorgsskrapan nr 2
    Kaarina Aksberg heter hon, tfn 566 14 555 för tidsbokning.
    Hon kan verka lite vimsig men är helt underbar och charmig!!! Har jättebra tider!

• Pys

Om ekonomin tillåter och det inte behöver vara ett supersäkert p-medel så finns ju p-datorn. Har den inte själv för att den är dyr, men den verkar genialisk!

• Stines

Jag var på preventivmedelsrådgivning idag.
    Jag var på Mama-Mia ( www.mamamia.se )som har öppen preventivmedelsrådgivning.

Och tro mig det är inte bara mammor och barn där utan även personer som inte kommit dit i livet än är också välkomna.

Ligger på Karlavägen 58.

• Julibrud2004

Cillalilla!

Vad har hon för tele- tider?

• Stines

Det på Karlavägen är gratis också.
    Vet inte varför...
    Men bra!

De har öppna tider tisdagar, torsdag och fredagar mellan 8-17 (osäker på om det var till 17 eller 16)

• Eyore

Kan bara hålla med om Kaarina!!! Men om det skulle behövas ligger en leg gynekolog som hon jobbar ihop med på samma ställe. Det är en man, men han är kanon han också!
    Tele 566 14 555 för tidsbokning, förmiddagar ej fredagar.

• Cillalilla

Tror att hon har telefontid mellan 9-11 men helt ärligt så vet jag inte riktigt..
    Antingen så svarar hon eller så är det en telefonsvarare. Men helt klart kanon!

• Julibrud2004

Stines!!

Jag vill bara tacka dig för tipset om MamaMia!!
    Min P-stav är äntligen ute! :)

Knappt nån vänte- tid o trevligt bemötande!
    Jag rekomenderar det verkligen.

• Stines

Glad att jag kunde hjälpa!

Kommer fortsätta gå dit. Är också helnöjd.
    God jul.

Svar på tråden Gynekolog