Alkoholfri glögg!!!!????
Hej,
Jag undrar om någon vet vart man kan köpa HELT alkoholfri glögg?
Eller om någon har ett bra recept på att göra en egen glögg.
Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!!
MsM//
Hej,
Jag undrar om någon vet vart man kan köpa HELT alkoholfri glögg?
Eller om någon har ett bra recept på att göra en egen glögg.
Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!!
MsM//
ICA säljer en variant som kallas "saftglögg", den är helt alkoholfri och ska späs med vatten (men kan också spetsas). Vet inte vad märket heter (det är inte "ica-handlarnas) men det är en tomte på etiketten! (Den kan finnas på Hemköp också men jag såg den på "mitt" ica i förra veckan)
Kanske inte så mycket hjälp... men gå till en hyfsat välsorterad ICA och fråga!
Tack AnnaKajsa
Ska kolla upp det i kväll.
Det ska inte vara svårt! Jag brukar alltid bara köpa alkoholfri glögg (saftglögg) (för övrigt det godaste i drickväg jag vet (glögg alltså), tycker den alkoholfria är godare också)
Det brukar alltid finnas minst 2 sorter att välja på, i de flesta vanliga matbutiker, är min erfarenhet.
Lycka till och drick gott!
..och som vanligt smyger det sig in några extra " " Att jag aldrig lär mig det där!
Med risk för reklam så tror jag Herrljunga är helt alkoholfri. Den innehåller inte ens avalkoholiserat vin (vet det eftersom jag inte tål vin).
Jag letade som en galning efter helt alkholfri glögg till fest ilördags men hittade bara Blossas lättglögg! Har försäljningsställena glömt bort att det finns personer som av olika skäl inte kan drick ens 2,20 volymprocent alkohol?!
Vi har köpt en supergod alkoholfri glögg på Systemet.
Smålands Alkoholfria Glögg heter den, har nummer 1971. Kostar 25 kronor för en vanlig flaska.
Den fick högsta betyg i ett test i Sydsvenska Dagbladet, och har varit utsåld här nere i Skåne ganska länge, men den har kommit in igen nu.
Coop har en alkoholfri svartvinbärsglögg som även är ekologisk.Jag älskar svartvinbärssaft så mig passar den utmärkt.Tror den heter Grangärde om jag inte virrat till det!
De finns ju i mängder nu runt julen i helt vanliga mataffärer, ivarjefall här i Finland.
Blanda svartvinbärssaft och äppeljuice efter smak, värm med glöggkryddor och låt dra ordentligt. Jättegott och garanterat alkoholfritt!
Jag tror att AnnaKajsa menar Sturnus glögg. Jag drack den i går. Flaskan är genomskinlig och lite mindre (50 cl). Om man av olika anledningar inte dricker ens lättglögg får det ju bli denna. Men det smakade INTE gott. Mest varm, sur hallonsaft.
det finns många glöggliknande recept som är toppengoda!
ex 1-2l äppeljuice + 2kanelstänger + 1 liten bit torkad ingefära + 1bit pomerans + ca 5 kardemummafrön - koka upp lät dra ett par timmar sila av och ställ i kylen - värm och servera som glögg
samma som ovan fast med svartvinbärsjuice/ inte så vansinnigt söt saft
eller helt enkelt bara äppeljuice, kanelstång och ev lite ingefära