• västkustbrud

Tips på mörkblå blommor till bukett

Vi ska ha tema hav och strand, och de dominerande färgerna är marinblått och benvitt. Jag skulle även vilja ha en bukett i bla dessa färger. Vita kallor och vita rosor är ju underbart vackra. men jag vet inte vilka blåa blommor jag ska ha.
    Någon som har något bra förslag?

• Svar på tråden Tips på mörkblå blommor till bukett
  • Ellte

Blåklint? Luktärt? Riddarsporre? Prärieklocka? Stormhatt? Veronica? Blåklocka?

Sedan finns ju ett gäng blommor som finns att köpa infärgade blå (t.ex rosor och nejlika) men personligen tycker jag de ser alltför oäkta ut...

• Freja

Jag hade sk "oäkta" rosor. Blå sådana.
    Rekommenderar jag starkt.

Men eftersom mycket annat var onaturligt (t ex skorna skulle jag tro var i syntetmaterial) så tycker jag inte att det förstörde helhetsintrycket.

Bilderna jag har nu gör dem ingen rättvisa, men jag kan visa dig så snart vi fått fotografens bilder.

/F :)

• Freja

Hojojoj, vad barsk jag lät. :o

Det jag menade var att även om inte blå rosor växer naturligt så ser jag inget fel i att använda dem.
    Jag tycker att de är otroligt vackra, även om de har fått suga upp färg för att bli vad de är.

/F förtydligar :)

• Ellte

Och jag som just skulle till att skriva en förklaring att bara för att jag inte gillar det ser jag inget fel i att andra har dem :) Skämdes lite...

• västkustbrud

jag tycker också de blåa rosorna kan vara väldigt vackra, särskilt i buketter där det är andra blommor runt omkring

• Majsan80

Viken årstid ska du gifta dig?
    Det finns förgätmigej som har mörkare blå färg, även syren.

• Cyberbride

Blå anemoner, blå genetiana, pärlhyacinter (ej mörkblå dock..), mörkblå violer, blå iris.

Vill också ha mörkt blå blommor, men det finns inte så mycket att välja på. Har endel bilder men vet inte vad blommorna heter!

• västkustbrud

vi gifter oss i augusti, jag har dålig koll på vad som blommar då.

• f.d. Svart brud

Jag skulle definitivt ha blåklint i buketten... Blommar fortfarande, är en härlig "svensk" blomma och vansinnigt vacker med sin kornblå färg...

Svar på tråden Tips på mörkblå blommor till bukett