• Mysen

OT: Hjälp med skidkläder, bråttom!!

Hej alla hjälpsamma!!

Ska på skidsemester över helgen och står och väljer mellan mina skidbyxor. Båda två är av märket Peak Performance men de ena är med gore-Tex och ingen fodring och de andra har foder.

Skidjackan jag ska ha är den med Gore-Tex så frågan är då, kan man ha byxorna utan fodring med bara underställ eller blir det för kallt? Kommer ihåg att de förklarade något om de utan foder men kommer inte ihåg!!

Snälla hjälp mig! Åker vid sex i kväll!!

• Svar på tråden OT: Hjälp med skidkläder, bråttom!!
  • Mysen

Menade att de har R&D systemet. Gore Tex är ju för att skydda mot väta

• Rut

Jag brukar inte frysa så mkt om benen så för mig räcker det med bara underställ. Ha en bra skidhelg!

• Mysen

Även om det inte är foder i dem?
    I så fall tar jag dem, ser ju lite bättre ut i backen (fåfäng som jag är)

• cherlindrea

Ta med ett par joggingbyxor att ha mellan understället och skidbyxorna om det skulle vara väldigt kallt. Det är ju lager-på-lager som gäller i skidbacken.

• Ei saa peitää

Ska du åka slalom så rekommenderar jag dig att välja de med foder för det kan bli rätt kallt. Man står ju still i liften och sånt och uppe på toppen kan det blåsa rätt rejält. Jag brukar ha både fodrade täckbyxor och långkalsonger.

Strunta i att va fåfäng och gå på det som är varmast och skönast.

Ska du däremot åka längdskidor så tycker jag du ska välja de ofodrade för man blir mycket varmare och svettigare av det än slalom.

• Mysen

Hmmm.. kanske borde ta de fodrade då... Ska åka snoeboard och det nlir ju edel sittande i backen.... Tack snälla alla som svarat!!

Är det någon som har erfarenhet av dessa "ofodrade" R&D byxor? R de kalla eller inte?

*mitt i packningen*

Svar på tråden OT: Hjälp med skidkläder, bråttom!!