• Nojsan
    Äldre 12 Dec 06:23
    12380 visningar
    5 svar
    5
    12380

    Guldpris per gram?

    Är det nån som har koll på guldpriset i Sverige?

    Jag är mest nyfiken eftersom jag blev så arg igår hos "min" lilla guldsmed här i Kina. Jag fattar ju att det fortfarande är billigt jmf. med Sverige men vad som är mest frustrerande är att man alltid känner sig lurad här... Jag skulle hämta en ring igår och helt plötsligt var priset mkt högre än bara för några veckor sedan. Frustrerande när man inte kan språket nåt vidare heller, så jag kunde ju inte fråga och få veta varför.

  • Svar på tråden Guldpris per gram?
  • wanel
    Äldre 12 Dec 23:50
    #0

    Vet bara att om man söljer guld får man 46 kr / gr men tror att man får betala över 100 när man köper. Tror...

  • Therés­e
    Äldre 13 Dec 23:41
    #0

    Jag vet inte vad priset ligger på i genomsnitt men där vi beställde våra ringar kostade rött guld 200 kr/g och vitt 300 kr/g. Det priset var lägre än jag hade fått hos andra guldsmeder.

  • Snutta­n aug -04
    Äldre 14 Dec 16:27
    #0

    Om man vill få bra priser på guld ska man köpa på auktion. Man kan köpa gamla armband eller ringar som är slitna och inte går att använda. Tror att priset ligger på ca 70 kr/gram
    Oxå ett sätt att köpa billiga diamanter...

  • holaho­la
    Äldre 16 Oct 20:14
    #4
  • Äldre 16 Oct 21:12
    #5
    holahola skrev 2011-10-16 20:14:20 följande:
    Guldpriset i kr per gram finns på www.metallpriser.com/
    Det är ju 8 år sedan någon skrev i den här tråden senast, så de har nog löst detta redan. Tungan ute
Svar på tråden Guldpris per gram?