• JojjanE

Solarium - märken på ryggen

Är det någon som kan komma med nåt använbart tips. Jag har inte solat solarium på många år men kommer ihåg att det brukade vara problem med "ringar" på skudrorna.
    Är det någon som har nåt tips på hur man blir av med dom? Jag är även nyfiken på ev. andra råd för att få en så fin "färg" som möjligt. Vi gifter oss den 27:e december, så det är inte så mycket tid att spela på.

Ha det!
    Johanna

• Svar på tråden Solarium - märken på ryggen
  • Cassandra

Ja, det eklaste är att vända på sig efter halva tiden. Inte så roligt med en vit fläck vid svanskotan häller.

• mayapuh

För att inte få vita märken efter skuldrorna brukar jag ändra läge på armarna....svårt att beskriva i skrift...men böj armarna så att bara armbågarna har kontakt med liggytan och händerna nuddar solhimlen...Förstår du?
    Det samma gäller vita fläcken vid svanskotan och under skinkorna...böj benen lite (jobbigt att ligga så länge) så att svanskotan kommer i kontakt med liggytan...hoppas du förstår min lilla teknik...Kram

• Zarah

Jag brukade snurra förr när jag solade. 10 min på rygg, 5 på sidan och 5 på mage. (Eller motsvarande om det är nåt av de nya som bara tar 12 minuter). Då kommer man även åt sidan av brösten (om man som jag har lite så det flyter ut, så att säga)

• Hannita

Jag brukade ocksa vanda pa mig, och aven "lyfta upp" skinkorna sa man inte far en vit rand under rumpan.
    Tank pa att lagga armarna bakat lite ocksa sa armhalan far lite farg.
    Lycka till!

• Krich

JojjanE

De nya solarierna är effektivare och man solar inte lika länge. Om man solar 12 minuter brukar man inte hinna få några vita märken. Sola oftare och kortare tid så går det nog bra. Alternativt gå till något större solotek där brukar de ha solarier som ser ut som duschkabiner, de ör väldigt bra! Bara fotsulorna förblir vita :D

Du har gott om tid för att få lite vacker färg. Se bara till att du inte bränner dig. Börja med korta solningar.
    /Krich

• nallemaja

Jag har aldrig fått några vita fläckar i solarier.... Möjligtvis brukar man bli lite blekare i armhålorna (det är ju dock lätt fixat bara att ha armarna uppåt sitället). Personligen bryr jag mig inte om om jag är lite vit på rumpan eller vid sidan av brösten. Det syns ju ändå bara när man är naken...
    Skuldrorna kan jag ju dock förstå om det itne är så kul att ha två vita fläckar på ifall man nu har en klänning med djup urringning i ryggen. Men jag har aldrig fått några fläckar där så jag kan tyvärr inte hjäpa dig med tips.

• JojjanE

Tack för alla svar med tips.
    Jag var och solade igår och klarade mig från vita fläckar. Jag solade 12 minuter och det räckte verkligen.
    Det var dock något av en chock-upplevelse. Solariet så ju ut som någon form av rymdkapsel med en massa knappar och en röst som pratade. Det var ena enorma fläktar så innan jag kunde få ner farten på dom så kunde jag knappt andas.
    Jag kände mig verkligen som en lant-lolla när jag låg där och var helt chockerad och skräckslagen över den nya tekniken.
    Men jag blev lagomt brun för första gången och jag överlevde också.
    Nu är det bara till att få mannen till att sola lite också...

Ha det!

/Johanna

• Zarah

Ja, visst är de spejsiga? Man tror att man när som helst ska få höra "and we have a liftoff" och att man svävar iväg nånstans.
    Men visst är det skönt att slippa vara där så länge? Jag kommer ihåg för 10 år sen när man var tvungen och ligga i en svettig pöl i 30 minuter och höll på att gå under av värme då det inte fanns några fläktar.

• brudimaj

Låter inte så jättehälsosamt att det nu går fortare!
    Jag har jättesvårt att få färg så jag kan gå hur många gånger som helst för att få en nyans. Brun har jag aldrig blivit i solarium!
    Själv har jag tänkt att gå och duscha mej i brunutansoldusch innan dagen D.

Svar på tråden Solarium - märken på ryggen