• Ronie

Begagnade klänningar!

Hej!
    Jag har hittat min drömklänning. Men den går inte att hyra så jag måste köpa den. Då undrar jag om hur lätt det är att få den såld efter den blivit kemtvättad. Jag har ju sett att det finns massor av annonser på "köp och sälj" här på bröllopstorget, men blir dessa klänningar sålda.
    En fördel jag har är kanske att det är 2004 års modell och jag kommer gifta mig i början av juni så nästa brud skulle hinna ha den samma år då den är som mest aktuell.

Tacksam för svar om ni har erfarenhet av detta
    Kram R

• Svar på tråden Begagnade klänningar!
  • Ronie

Jag vore tacksam om någon kunde svara för detta kan vara avgörande om jag ska köpa klänningen eller ej. Då den är mycket dyr så vill jag veta om möjligheten att få den såld sen är stor eller liten.

Jag glömde säga att jag har storlek 36 så det är ingen extremt stor eller liten klänning, som jag förstår kan vara svårare att sälja.

Kram R

• Maria

Ja begagnade brudklänningar går ju alltid att sälja men tyvärr så sjunker ju värdet ganska mycket jämfört med nypriset. Om klänningen är extremt dyr så kan ju prisskillnaden mellan inköpspriset och det man säljer den för bli rätt mycket pengar.

Själv kom jag att köpa en klänning som var LÅNGT dyrare än vad jag tänkt mig från början...den hade nog gott att sälja men jag har använt den mycket, vi hade två bröllop, vi hoppade i vattnet vid festen slut m.m. så klänningen har ju varit med om en hel del... :)

• 20040214

Jag tror att det kan vara svårt att sälja dyra, begagnade klänningar. Tror att många av de som köper begagnat delvis gör det för att få en fin klänning till ett billigt pris. Och de brudar som skulle kunna lägga typ 10000kr på en klänning inte är den "typen" som köper begagnat. Svårt att förklara men du kanske förstår ändå.
    Det ser ut som att många klänningar som är ute till försäljning kostar mellan 2000 och 4000kr på ett ungefär. Men då vet man ju inte om de får dom sålda heller...

Svar på tråden Begagnade klänningar!