• Monn

Julklapp till svärmor, hjälp!

Jag har precis fått reda på att min sambos mamma har köpt en julklapp till mig, något som jag vill ha (vet dock inte vad). Vi som hade bestämt att inte köpa julklappar till varandra! Missförstå mig inte, det är jättegulligt av henne att ta reda på vad jag vill ha, men nu vill jag vara lika gullig tillbaka och köpa något fint till henne (gemensamt till sambons pappa). Jag tänkte på någon behandling på centralbadet i Stockholm, det brukar vara uppskattat, men det blir för dyrt om båda ska få det.

Några förslag på vad jag kan köpa?

• Svar på tråden Julklapp till svärmor, hjälp!
  • S.C

Massage, det är alltid uppskattat, på Gildaskolan är det inte så dyrt och de är jätte duktiga, typ 220 för 1h massage.

• Modesty-Clara

Vad sägs om matchande frukostporslin? (Kopp och tallrik). Det får mina svärföräldrar... Jättefint från ett krukmakeri som heter Västergården. Gör om ä och å till a och sätt www. och .se runt så har du en site att shoppa loss på :D

• Smilla2

Vad gör detta inlägg på ett bröllopsforum?

• Ekorren Fagerlund

Smilla då! Det står ju i rubriken att det är OT och det kan väl vara kul för blivande brudar att få inspiration vad de ska köpa till mannens föräldrar..

Själv har jag ingen aning om vad mina svärisar gillar, men eftersom de har pengar kan de nog köpa allt de vill ha. Tänkte mig därför nåt enklare som en fin duk eller nåt kul till köket.

Monn; har funderat på sköna badlakan i fin kvalitet, snygg vas med nån kul blomma i, flaska fint vin med ett par fina glas till, morgonrockar med deras namn broderade på..

Gulligt av dig att vara så mån om svärmor tycker jag! Ekorren.

• Krissan

Monn, svärmorspresenter är alltid svåra. Min har de grejer hon kan tänkas behöva så jag brukar antingen satsa på nåt som går att äta eller nåt som går att göra: korg med smarriga ostar, exklusiv salami, annorlunda marmelad och kex eller nåt annat gott. Eller handgjord choklad. Gå in i en delikatessaffär och få inspiration.
    Eller också konsertbiljetter, floating eller ett restaurangbesök.

• Ekorren Fagerlund

Förtydligande:

Alltså det _står_ ju inte att den är OT, men man ser det på rubriken.. :D

Trött Ekorre.

• Fru Westin

presenttips:
    *nåt som hon samlar på (i min svärmors fall handlar det om tomtar)
    * biobiljetter
    * presentkort i favoritaffären
    * middag på lyxrestaurant
    * sällskapsspel (A-Ö är grymt kul och passar alla åldrar. blev i alla fall uppskattat av mina föräldrar förra julen), * ett presentkort på valfri kurs/studiecirkel
    * något vackert som man själv skapat (om man är konstnärlig)
    * hemmagjort godis i vacker plåtburk
    * böcker
    * lyxljus (finns verkligen rena konstverk i ljusväg)
    * presentkort där du lovar att plantera om alla deras krukväxter till våren alt. putsa alla fönster (min reumatiska svärmor skulle jubla!)
    * en trerätters middag tillsammans med goda vänner, med dig som kock och nån musikalisk kompis som underhållning
    * Dvd-filmer
    * smycken (jag har provat ge bort ett egentillverkat armband i tennbroderi. Det sitter konstant på svärmors handled!)

Ja det var en del förslag. Som ni ser finns det saker i alla prisklasser.

• Clinn

Så fort jag inte vet vad jag ska köpa till nå'n köper jag en sjal eller finare halsduk.

Funkar ALLTID....

• Monn

Wow, tack för alla jättebra tips! Nu har jag presenter för flera år framöver, och inte bara till svärmor

Kram

• brudimaj

Fin choklad brukar alltid va uppskattat, goda praliner från en riktig chokladaffär!

Svar på tråden Julklapp till svärmor, hjälp!