• Mrs C  *28.6.2003*

Romantisk weekend - tips sökes

Jag har tänkt att överraska min man med en romantisk weekend någon gång här under vintern. Typ spa-weekend eller något liknande med mycket mys och tid bara åt varandra. Har ni några tips på sådana här bra mys-ställen närä Uppsala eller Stockholm?

Tacksam för alla tips som kan hjälpa mig planera vidare

• Svar på tråden Romantisk weekend - tips sökes
  • Rut

Hasseludden Yasuragi. Klockrent!

•  Kaya ,fd Marlie

Jag har fått för mig att sånna ställen är tråkiga men det beror väl på vad man är ut efter.
    Jag har en kompis som bjöd med sin mamma på hennes 60årsdag till hasseludden,och dom tyckte det var så pinsamt trist att dom åkte hem.

Lite slöseri med pengar om man aldrig varit på spa,men om man är en erfaren spabesökare och vet vad man får så....

• Freja

Nja, det är ju en bit till Värmland från Uppsala annars är ju Selma Lagerlöf en välrenommerad anläggning. Likaså Loka Brunn. Men det är ju en bit det också.

/F :)

• Rut

Hur man kan tycka att det är trist på Hasseludden, det kan jag bara inte förstå?! Sen är det ju inte meningen att man åker på SPA för att det är underhållande utan avslappnande och sköna behandlingar. Det beror kanske på vad man har för bild av vad som ska hända när man åker dit.

Missa inte att testa sushiskolan om ni åker till Yasuragi!

• Fru Åsagåsa

Kolla på www. friibergh. se, det är en herrgård som ligger ungefär vid Knivsta vid vattnet. Jag tror att det i vissa rum finns jacuzzi - ni kan ha eget spa!

Jag och maken spetsar på att åka dit...

•  Kaya ,fd Marlie

Ja det sa jag också till dom,trodde ni att det skulle vara en Ålandsbåt eller???

Men dom hade nog förväntat sig nåt lite mer fartfyllt.
    Men det kan nog vara bra att ha i åtanke att det kan uppfattas som lite trist och avtändande innan man lägger ut ganska mycket pengar.

• Mrs C  *28.6.2003*

Tack för tips!

Jag har varit och kollat Friiberghs hemsida och det låter spännandet! Lite något sådant hade jag faktiskt tänkt mig. Tar vi det lite senare på våren så kan vi kanske kombinera helgen med en 18-hålsrunda

Jag vill inte ha massor med hurlumhei till vår romantiska weekend. Så vad är Hasseludden Yasuragi för ett ställe riktigt? Jag har aldrig hört talas om det...

Hmm... Vad roligt att planera en överraskning till mannen

• Mrs C  *28.6.2003*

Någon som har mera bra ideer?

• emy

Det finns ett erbjudande jag själv är sugen på. Det är Sydpoolen och Torpa Pensionat som har ett erbjudande om weekend med middag och afternoon tea m.m. i kombination med spa på Sydpoolen. Torpa pensionat är mysigt och ligger fint.

• Mrs C  *28.6.2003*

Hmm.. Låter mysigt det också. Vad roligt att få lite ideer här. Jag själv hade ingen aning om de alternativen jag har redan fått!

• Lummer

Kolla in Rånäs slott som ligger utanför Rimbo. Det verkar urmysigt och de har spabehandlingar också. Jag har själv aldrig varit där, men nästa gång vi vill åka bort en helg så blir det dit! Deras hemsida finns här: www.ranasslott.se/

Kanske någon som varit där kan säga vad de tyckte?

• AnnaKajsa

Gimor Herrgård är jättemysigt med mycket god mat! Ca 5 mil från Uppsala.

(sen måste jag rekommendera Hasseludden, det var fantastiskt!)

• AnnaKajsa

Gimo Herrgård, inget annat. (Slant på tangentbordet)

• Idun

För ungefär ett år sedan var jag och min sambo på Haga slott utanför Enköping (finns ett med samma namn utanför Stockholm också). Det var jättemysigt. De hade en fin liten pool avdelning. Kändes kanske lite konferansigt på rummet men helt okej ändå. Har också hört att Gimo ska vara väldigt bra.

• Mrs C  *28.6.2003*

Vad mysigt Gimo var (enligt deras internetsajt iaf). Det här ska bli roligt!

• Stene

Jag skulle vilja tipsa om följande mysiga weekendställen i närheten av Stockholm (min personliga rangordning):

1.Yxtaholms Slott (www.yxtaholmsslott.se/)

2.GammelTammen (www.gammeltammen.se/)

3.Dufweholms Herrgård (www.dufweholm.se/)

Om du är på västkusten kan jag rekommendera: Varbergs Kurort & SPA (www.varbergskurort.se/)

Hasseludden är också en riktig hit. Kanske boendet är lite tråkigt men övrigt 5+....

Good Luck !

Svar på tråden Romantisk weekend - tips sökes