Torkade rosblad: Tips
Jag har hittat en lyxig sida på nätet där man kan beställa torkade rosblad i massa olika färger: www.floralkeepsakesofireland.com/petal_orders.htm
Var tvungen att impulshandla lite :D
Jag har hittat en lyxig sida på nätet där man kan beställa torkade rosblad i massa olika färger: www.floralkeepsakesofireland.com/petal_orders.htm
Var tvungen att impulshandla lite :D
Hm länken funkade visst inte... Skriv in för hand!
www.floralkeepsakesofireland.com/confetti.htm
Nu då?
Linda
Är det någon som vet var det går att köpa rosenblad här i Sverige, helst Stockholmsområdet?
Jag tror Panduro har...
Jag har precis pratat med Panduro och rosenblad har utgått ur deras sortiment för året. Är det någon som har fler tips på var jag kan hitta rosenblad i Stockholmsområdet???
Kan man inte torka rosblad själv? någon som har testat?
Jag har hört att om man vill vara säker på att bladen inte färgar så ska man skaffa frystorkade blad...
Vad ska ni ha de torkade bladen till?
De funkar i alla fall inte bra att kasta, eftersom de inte är någon tyngd i. Bladen landar på ens egna fötter och _inte_ på brudparet! Rekommenderar istället äkta, färsk vara...
Jag har testat om färska rosblad färgar av sig på vitt sidentyg. Skulle vilja påstå att det inte gör det. Har testat med orange, röda och blå rosblad. Endast det röda färgade av sig, och då var jag tvungen att krossa bladet och gnida det ganska hårt mot tyget.
Tror inte ens att det skulle färga undersidan av klänningen om man fick rosblad kastade på sig, gick på dem och sedan släpade klänningen över dem!
Sist men inte minst håller sig rosblad alldeles utmärkt som bordsdekoration en hel kväll. (Vi förvarade blombladen lite vattensprayade i en plastpåse i kylen till eftermiddagen då de ströddes ut över bordet.)
f.d. svart brud: eftersom vi gifter oss i närheten av alla hjärtans så är det hysteriskt dyrt med alla typer av rosor. Därav torkade rosblad. Vi vet att de är lätta och därmed svårslängda, men eftersom man inte får använda ris där vi gifter oss så tycker vi ända att det är ett bra alternativ.