Sy väska av samma tyg som klänning
Jag är på jakt efter en liten väska att ha på bröllopet. Hurdan väska har ni valt? Jag ska låta sy upp min klänning och funderar på att låta sy upp en i samma tyg. Har ni gjort så, har ni tips på modell?
Jag är på jakt efter en liten väska att ha på bröllopet. Hurdan väska har ni valt? Jag ska låta sy upp min klänning och funderar på att låta sy upp en i samma tyg. Har ni gjort så, har ni tips på modell?
Jag hade inte tänkt att ha väska!
Man kommer väl ha ne lite större bag som följer med under dagen så det får nog räcka.
Eller...ska man ha det!?
Jag tänkte nog be min tärna ha läppstift eller vad man nu kan behöva i sin väska.
Jag sydde en liten påse av den överblivna fållen från min klänning.
Påse är kanske inte den allra roligaste modellen på väska, men jag använde den bara på festen, dvs inte i kyrkan eller på några fotografier. Det var mest för att jag själv kunde ha hand om läppstift, puder, hårspray och lite annat.
/ Fru H
Fastnade i filtret!
Provar igen...
www.brudobrollop.se gå in på "gör det själv" o brudväska. ett tips i alla fall!
Lycka till!
Jag hade en liten kuvertväska (kan det kallas så?) med axelband. Främst hade jag den under festen och då hade jag läppstift, puder mm i den. Det slutade med att jag hängde den i närheten av toaletten för på det sättet visste jag var den var. Hade min tärna haft det hade jag ju behövt leta efter henne varje gång jag behövde något.
Hade en liten söt väska i samma tyg som klänningen (vadderad), med plats för "nikotin" och läppstift, ville inte hänga på tärnorna precis hela kvällen. Den var ca 15x7 centimeter, ingen axelrem utan bara "vanliga" handtag. Tyckte den blev jättefin!
Nä, jag är inte övertygad!
Kommer nog inte ha väska ändå...verkar jobbigt. Annars är jag den som alltid har väska med mej överallt.
Jag kommer inte tänka så mycket på läppstiftet senare under kvällen, och puder...jag är naturligt vacker! .
(Vågar man skoja så?!)
Vår lokal är bara ett rum så ingen kommer bort i mängden om det skulle va så att jag behöver lite "trutvalla".
jag tänkte sy en liten festväska i samma tyg och brodera lite på (som jag har gjort på klänningslivet). Jag tänker att det nog kan vara bra att ha helt enkelt.
Jag kan inte sy själv men sömmerskan borde ju ha massor av mönster och förslag!
Jag vill absolut ha en väska men det så klart, om man kan hänga den på en krok nära toaletter så är det ju jättebra.