• Bröllopstokiig

Festlokal i trakten av Råå?

Är det ngn som vet ngn bra festlokal i trakten av Råå?

Vad har ni för erfarenheter av Lagmarks catering?

• Svar på tråden Festlokal i trakten av Råå?
  • Bröllopstokiig

Hej Sofia!

Min erfarenhet (och det jag hört från andra) angående Lagmark är väl inte den bästa. När jag var där var maten ljummen (skulle varit varm), inte särskilt god, och framförallt räckte det inte så att alla kunde ta två gånger (!).

Skall ni gifta er i Raus med tanke på att du är intresserad av Råå? När på året? Jag har en del förslag beroende på om det är sommar eller vinter.

• Bröllopstokiig

Hej igen,

September har vi tänkt oss. Antingen Raus eller Glumslövs kyrka tror jag det blir (beslutsångest).

• Bröllopstokiig

På Råå finns det tyvärr inte så många festlokaler som är så roliga... Skyttepaviljongen finns om ni skall ha catering, annars är väl Råå Wärdshus det trevligaste. En lokal som är mysig som ligger i närheten av Råå är Ramlösa Wärdshus. Om ni hellre åker söderut kanske Örenäs Slott kan vara av intresse?

• Bröllopstokiig

Håller helt med Karin. Råå skyttepaviljong är inte alls dum. Förra året vet jag att det kostade 800 kr att hyra den. Skall ni ha dit catering måste jag få rekommendera Nils H, de har jättegod mat.

Skall ni vara i Raus spelar det egentligen inte så stor roll var man har festen, gästerna måste på ett eller annat sätt ta sig till festlokalen ändå. Vi kommer att ha vår fest på Ramlösa Wärdshus i december. Jag är otroligt glad att jag valde det eftersom Richard som vi pratat med visat sig vara en mycket trevlig man vilken, som min sambo uttrycker det, inte ser några problem med något, bara lösningar. Jag har även hört med andra som haft på Ramlösa, och de har varit mycket nöjda!

• Bröllopstokiig

Tack för svar.

Vart ligger skyttepaviljongen?

Min syster hade sitt bröllop på Örenäs slott (det var mycket lyckat) men jag vill inte att våra bröllop ska bli jämförda så det allternativet har jag strukit även om det skulle vara det naturliga (mina föräldrar bor alldeles i närheten).

Ramlösa har jag märkligt nog inte tänkt på. Det är ju ett erkänt bra ställe. Är det dyrt?

Nils H, vart får man tag på denne man?
    Finns det ngn hemsida?

• Bröllopstokiig

Skyttepaviljongen ligger ovanför den grusbelagda parkeringen vid Råå småbåtshamn bakom lite träd.

Nils H har en hemsida, www.nilsh.se där du kan se vad de erbjuder.

Det är klart att det blir dyrare att ha festen på Ramlösa Wärdshus. Drickat tex kan man ju inte ta med sig själv. Jag och min blivande har valt det iallafall eftersom vi tycker att det är så skönt att de tar hand om allt till oss. Dukning, tårta, nattamat - ja rubbet. Jag har ofta en tendens till att stressa upp mig och känner att om de på Ramlösa tar hand om saker och ting så kan jag sova betydligt lugnare om nätterna.

Om ni väljer Glumslövs kyrka så vill jag minnas att det bortom Campingen (söderut tror jag det var) i Borstahusen skall ligga något annat ställe där man kan ha sin fest. Vet tyvärr inte vad stället heter...

• Bröllopstokiig

Hej Sofia!
    Segelsällskapet har en bra lokal nere vid småbåtshamnen. Jag har hört nåt om att man måste vara medlem, men jag vet inte....
    Vi gifte oss i Raus kyrka och hade festen på Lagmarks festvåning! Vi blev supernöjda!! Bra mat, bra service och bra priser! Dricka kan man ta med själv.
    Råå Wärdshus är fint och ligger ju underbart,men man får inte ta med dricka där.
    Fråga vidare om du vill veta mer!

Soffi

• Bröllopstokiig

Hej Labolina och ni andra!

Vad är kuvertpriset på Ramlösa Wärdshus respektive Råå wärdshus?

Jag bor uppe vid Örebro så jag är inte nere och kan kolla alla ställen. Det känns lite jobbigt, men det löser sig väl antar jag.

Det där stället i Borstahusen lät intressant också. Vet du ngt mer om det?
    Vet ni någon bra frisör i Helsingborg?

• Bröllopstokiig

Nää, Borstahusen vet jag tyvärr inte mer om... Hittade något som hette Kungsgården på Internet, kanske var det det...

Kuverpriset i Ramlösa beror nog lite på vilken meny man skall ha. Det verkar som om de har ändrat nu inför detta året, men vi kommer (förhoppningsvis) att köra med deras gamla och då blir det 665 kr/person. Då ingår hela middagen, med dricka, tårta, kaffe m avec, läsk på groggbordet samt nattamad.

Vad gäller frisör... Själv funderar jag på en salong som heter saxin, tänkte jag skulle prata lite med dem nu i dagarna. Jag tror inte att de är billiga, men mej veterligen är de bäst i Helsingborg. Det enda jag vet är att frisörsalongen som ligger vid Knutpunkten, halvvägs inne på Marina Plaza skall man inte ta. Min kompis gjorde en uppsättning där en gång, det höll i en timme...

• Bröllopstokiig

Kan inte rekommendera den salongen du vill gå till, Labolina, de är onödigt dyra och inte så bra. Jag har hört flera som gjort uppsättningar på någon av salongerna på Långvinkeln, typ Frisyrkällaren (tror jag den heter).

• Bröllopstokiig

Du tänker nog på Frisyrkammaren, Karin. Det är en superhärlig salong som har väldigt bra rykte i tjejkretsen. Det enda dumma är att man måste beställa tid en evighet i förväg så det är nog läge att göra det nu i så fall...

• Bröllopstokiig

Eftersom ni pratar om Borstahusen som är mina hemtrakter måste jag försöka tänka på vad det kan finnas för möjligheter där. Kanske golfklubben där har en stor matsal?

Lycka till!

Svar på tråden Festlokal i trakten av Råå?