• Bröllopstokiig

Vad kostar det att hyra frack??

Hej,

Jag undrar vad ni betalar for att hyra frack/froclk coat. Jga har fatt priser fran ett stalle i Vaxjo (dar brollopet ager rum) och de gav 1500 for jackan/frock coat sedan extra for byxor och vast och det skulel ga pa nastan 2500:- !!! Ar inte det jattemycket?

• Svar på tråden Vad kostar det att hyra frack??
  • 14/2 -2007

Alla tar lit olika.
    Kolla lite runt , det är det bästa.

Lycka Till

• BettyBoop

Det låter dyrt...min m2b får betala typ 1450:- och då ingår byxor, väst, rock, skor, fluga, manschett.knappar och skjorta+skjortknappar i det priset...vissa grejer ex. fluga och hängslen får han köpa (men det é medräknat i de där 1450 kronorna) Han ska hyra på Ateljé MB i Hässleholm.

• Hannita

Betty-

wow,det var ju jattebilligt. Far kolla om det finns nat mer stalle. vaxjo ar ju inte sa himla stort sa jag vet inte..

• Santa Fe

Låter väldigt dyrt.

Vi hyrde frack (dock ej för bröllop) för ca 1000kr. Det finns att köpa bra frack för 2500kr. Dessa priser är i Stockholm.

• Hannita

Santa Fe-
    hm, kanske lonar sig att kopa i sa fall. Far bli en klassisk modell i sa fall sa han kan anvanda den igen...nar vi gifter oss igen? heheh, men nar anvander men frack egentligen?

• Santa Fe

Nä, man använder ju inte direkt frack varje dag så ett köp kanske trots allt inte lönar sig...

Ett litet tillägg till det jag skrev, blev kanske lite otydligt. För 2500:- får man alltså frack, byxor samt väst. Därutöver behöver man ju även vit skjorta, svarta skor, manchettknappar (och kanske nåt mer??) det ingår inte i priset jag nämnde.
    Hyr man ingår ju rubbet. Så med tanke på att även de tillbehören måste köpas landar nog slutsumman på mer än 2500.

Så i slutändan blir det nog billigare att hyra, men det är klart, vet man med sig att det kommer fler frack-tillfällen så har man ju snabbt tjänat i kostnaden för en köpt frack.

• jennyli

Vi ger 1100 för frock Coat här i gbg. Då ingår hela kittet, utom skor.

• malte

I studentstaden Lund kostar en hyrfrack bara 795:-, inklusive allt utom skor. Kolla studentställen är mitt tips. Studenter har mycket baler och lite pengar!

• Hannita

Malte -
    bra ide!

tack for tipsen alla!

• Bellina

Santa Fe,

läste om ditt kap att det går att köpa frack för ca 2500 i Sthlm. Var var det? Hyra för 1000kr, vilken uthyrning?

Tack på förhand!

Svar på tråden Vad kostar det att hyra frack??