• cassie

Madicken klänning till liten flicka?

Någon som vet var jag kan hitta gammeldagsa klänningar på nätet till min , då fem åriga flicka.
    Hon skulle vara så fin i en sådan och flätor i ringar.
    Tänkte att min pojke som då är nästan 2, skule ha finbyxor och väst, kanske i linne och skjorta med uppvikta ärmar litegrann, så snyggt!

• Svar på tråden Madicken klänning till liten flicka?
  • Ellte

Denna sida har rekommenderats tidigare när nån ställde den frågan men jag kan inte hitta nån "riktig" madickenklänning... Du kanske kan hitta nåt annat fint dock www.liten-fin.nu/ramar.html

• cassie

Tack, ja inte riktigt vad jag letade efter, men på god väg Jag förbannar mig själv för att jag inte köpte klänningen jag såg i somras, då hittade jag Ida och Madicken klänningar på skänninge marknad. Men många knallar har ju försäljning över nätet, men jag har inte stött på dem än.
    Någon annan som har en aning?

• MacGyver

Var bor du?

Jag vet en butik i Göteborg som syr precis sådana.

• cassie

I Norrköping, de har ingen hemsida?

• MacGyver

Hmm... jag försöker kolla upp det. Just nu kommer jag inte ihåg namnet på butiken ens. Jag bara vet var den ligger
    Jag kallar just deras klänningar för "Carl Larsson"-klänningar, hoppas att det passar in på det du söker.
    Som sagt, jag ska snoka lite. Återkommer.

• cassie

Åh tack så mycket, det låter perfekt!

• MacGyver

Ok. Jag vet fortfarande inte vad butiken heter
    Men hon som desginar heter Gunilla Wassén. Hon har ett dubbelnamn, men det andra vet jag inte heller

Jag ska se om jag hinner iväg till butiken någon gång den här veckan.

• MacGyver

Nu har jag varit och kollat.

Anna Gunilla Vasell
    031-205888

Det var längesedan vi fick Carl Larssonklänningarna uppsydda, men ring och fråga vad hon säger!

Lycka till!!

• TeaSpoon

Jag hittade madickenklänning till makens dotter på H&M när vi gifte oss...

• cassie

Teaspoon, var det länge sedan? Hur såg dem ut?
    MacGyver tack så mycket för hjälpen, ska ringa och kolla med henne!

Svar på tråden Madicken klänning till liten flicka?