• Bröllopstokiig

Billigt tyg?

Ska sy upp en brudklänning av 7 meter sidentyg och sömmerskan rådde mig att åka till nån större stad då där finns mer utbud. (I Karlskrona finns EN tygaffär och deras priser är inte roliga) Eftersom jag ändå åker till Malmö ibland tänkte jag fråga om nån vet var man kan få tag i tyg till rimliga priser.

• Svar på tråden Billigt tyg?
  • Bröllopstokiig

Det finns många tygaffärer i malmö som har bra tyger till ok priser tex: Tusentyger vid Treangelen, Tyg i meter vid Davidhallstorg och så fins det en ny affär vid södertull som sägs vara fin men den har jag inte varigt i själv. Vill du får du gärna skicka ett mail till mig jag kan säkert komma på fler. anna_held77@hotmail.com

• Bröllopstokiig

Hej hej!
    Butiken vid Södertull heter "Ohlssons tyger" och finns även vid Lilla Torg. De verkar ha bland de bättre priserna i stan.

Deras hemsida finns på www.ohlssonstyger.se

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tack så mycket! Det ska jag kolla upp! ;)

• Bröllopstokiig

Carolina

Kolla in Stoff och stil på nätet... där kan man beställa tygprover... Jag beställde därifrån och fick jättebra service!

• Bröllopstokiig

Stoff och Stil? Du råkar inte ha en adress?? ;)

• Bröllopstokiig

Glöm det, jag hittade! ;D

• Bröllopstokiig

Hej igen!
    När vi nu halkat in på näthandel måste jag bara rekommendera Furulunds modetyger (har även butiker, i Borås och Västerås).

Deras hemsida: www.furulundsmodetyger.se Där kan du beställa både katalog och tygprover, å se en stor del av deras sortiment.

• Bröllopstokiig

Tackar för det Erika. Ska kolla genast. Stoff och stil verkade inte ha nåt alls i siden (och dessutom var deras hemsida hopplös att navigera) så jag provar ditt förslag istället! ;)

• Bröllopstokiig

Furulunds har en jättefin duchesse i acetat för ca 100 kr/meter.

Jag köpte en jättefin siden-duchesse av simbra siden. Den kostar under 500 kr/meter om man köper den i deras butik i Järna eller på postorder.

Både furulunds och Simbra siden skickar gärna tygprover.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Johanna 23/2

Jag har redan beställt tygprover från furulunds... Gjorde det med detsamma! ;)

Hittade Dupion Siden...

Jag kan inte mycket om tyger så vad du skrev säger inte mig så mycket, men detta tyget var så här lite "ojämnt" vävt och jag hade tänkt mig nåt mer blankt tyg (hoppas du förstår vad jag menar annars kan du titta på dupion siden på deras hemsida) Är något av de du nämnde blanka? Eller är alla sidentyger såna där ojämna...

• Bröllopstokiig

Duchess betyder att tyget är vävt på ett visst sätt, så att det är helt blankt på rätsidan. Det är ett klassiskt tyg för blanka brudklänningar.

Den traditionella duchessen är vävd i siden. Det är sådan som jag har köpt från simbra siden.

Furulunds duchesse är vävd i ett annat material som heter acetat. Den är också jättefin och framstår som mycket prisvärd, tycker jag. Hoppas att du får med dig den bland dina tygprover!

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tusen tyger, Södra förstadsgatan 58, Malmö, har bra tyger och bra priser.

De har också en hemsida nu: www.tusentyger.se

Lycka till

• Bröllopstokiig

På sidenpaletten på Limhamn, får man jättebra service och jättefina tyger!

Svar på tråden Billigt tyg?