• mte2

Festlokal runt stenungsund, tjörn eller orust

Hejsan!

Undrar om någon vet bra lokaler nära havet runt stenungsund, tjörn eller orust?

Har hört lite om Sjöstugan i myggenäs och en lokal vid hälleviksstand, även om något ställe ute på härön, någon som vet mer om dessa ställena?
    Priser, om man kan ta med egen mat & dryck, är det fint mm?

Finns det fler alternativ här runt omkring?

Jätte tacksam för svar =)

• Svar på tråden Festlokal runt stenungsund, tjörn eller orust
  • mayapuh

Hej!
    Mitt sommarhus ligger på Stocken (ligger längst ut)på Orust. Där finns en lokal som jag vet att många fester och bröllop brukar hålla till på sommaren....Toftagård. Tyvärr har jag inget telefonnummer dit.....

• ofelia

Har ni funderat på Slussens pensionat på Orust? De fixar allt, så jättebilligt är det inte men verkar väldigt trevligt. Vi fick ett bra bemötande av Robert som har stället. Man kunde välja i princip vilken mat man ville och musik fanns ju nära.
    Hälsningar Ofelia

• Littletiger

Vi har bokat Hälleviksstrands Främjandets Lokal, som ligger mitt inne i samhället, alldeles vid vattnet. Det är fint inuti, och utanför finns ett stort trädäck. Det finns tillgång till porslin (tallrikar, glas etc.) för 100 pers.+ bord och stolar.
    Vi har bokat för fredag-söndag och betalar 900 kr (tror jag det var).
    Kommer att anlita cateringfirma, men har inte kommit så långt med det ännu!
    Hör av dig om du vill ha mera inf.
    /Karin

• Vattenbrud

Vem kontaktar man för att boka/fråga om Hälleviksstrands Främjandets lokal? Finns någon info på nätet?
    Dessutom undrar jag om någon har info om Sjöstugan?
    Börjar nästan ge upp lokalplaneringen, känns omöjligt om man inte vill vara på restaurang.

• Littletiger

Vattenbrud:

Här är detaljerna till Hälleviksstrand:

Kontaktperson: Åse Oskarsson,
    tel: 0304-52300

• Vattenbrud

Tack Littletiger!!
    Någon som vet något om Sjöstugan?

• sannis12

Du kan kontakta Hjördis på 0304-661751.
    Man kan dela av lokalen i två delar, ta med egen alkohol
    Det finns porslin,diskmaskin.

Tror att det är relativt billigt att hyra, ligger relativt bra till då bussen stannar i närheten.

Lycka till

• Orust04

Hejsan Littletiger,
    Vi har också bokat lokalen i Hälleviksstrand! När skall ni gifta er?
    Mvh Orust 04

• Littletiger

Orust04;

Vi gifter oss 22/5-04, ni då?

• sannis12

Nösund ligger på Orust.
    Sjöstugan ligger i Myggenäs på tjörn, tror inte att det finns någon bild på den på nätet.
    Det bästa är att ringa Hjördis och be att få titta på lokalen.

• Vattenbrud

Då måste det finnas två Sjöstugor en i Nösund och en i Myggenäs..

Någon som vet något om den i Nösund?

• Bettan05

Vattenbrud!

Det är inte sjöstugan du ser på någon av bilderna.De röda hus som finns med på bilderna är magasient och mina föräldrars sommarstuga faktiskt (huset med vita knutar). Sjöstugan ligger längre bort längs med landgången.

Lokalen tar upp till 100 personer och det finns stolar och bord. Det finns också ett litet pentry men det är inte tillräckligt för att laga maten själv.
    Cateringfirmorna vill inte servera varm mat där eftersom det inte finns någonstans att hålla den varm.

Ytterligare ett problem är att man måste betala extra för av- och pådukning eftersom man inte kan köra bil fram till huset utan måste dra allt på kärra.

Det finns heller inga toaletter i lokalen utan måste man gå får man snällt gå tillbaka till magasinet. Där finns det allmänna toaletter.

Ett stort pluss dock är det underbara läget och att man kan festa hela natten utan att någon blir störd.

För att hyra sjöstugan ska du ta kontakt med Sten Hallberg.

Hoppas att det gav dig svar på några av dina frågor.

• Bettan05

Oops! Sorry! Kollade bilderna igen och den bilden längst ner till höger visar ju faktiskt sjöstugan. Inte så tydligt men ändå...

• Vattenbrud

Tack Bettan för all info! Lustigt att er sommarstuga var med på bilderna! Det ser jättefint ut i Nösund.
    Vi har restaurang själva så ev kan vi fixa någon mat som går att förbereda och ha där. Måste nog helt enkelt åka dit och titta . Har du nummer till Sten Hallberg? Kan man förresten hyra magasinet?

• Bettan05

Nummret till Sten Hallberg är 0304-20210. Jag vet inte om man kan hyra magasinet men det vet säkert Sten.

Vi planerar att ha vigseln i Tegneby kyrka och festen i sjöstugan i juni 2005. När gifter ni er och var?

• Gift Anna

Bettan05, kul och se någon mer som skall gifta sig i Tegenby kyrka ,vi ochså ,eller rättare sagt gifte oss där på midsommarafton 2002, och hade festen på restaurang Villa Lindesnäs som ligger utanför Uddevalla.Skall kyrkoherde Henrik Svensson vigar er då? han vigde oss,han är min makes konfirmationspräst samt att vi kännner honom och hans familj rätt väl.

Det jag vet om Sjöstugan i Nösund är att man tydligen kan hyra den och att det finns porslin och sådant där,dock är inredningen rätt rustik ,har jag hört,men det är väl bara charmigt eftersom det är en sjöstuga och vid havet! ;D

Svar på tråden Festlokal runt stenungsund, tjörn eller orust