• Äntligen....

Fotograf Enköping, Uppsala, Bro, Bålsta...

Hejsan alla giftaslystna.

Nu har jag fått hjälp att välja frisör så nu har jag kommit till fotograf.

Någon som har förslag på/erfarenhet av en fotograf i närheten av Bålsta.
    Typ Enköping, Uppsala, Bro, Kungsängen, Bålsta.....

Jag och min syster fotade oss hos Gunnar på Studio G för 3 år sedan och blev nöjda men jag tycker att bakgrunden han har är lite för tråkig för ett bröllopsfoto. Lokalen är väl inte heller den trevligaste...

Någon som har erfarenhet av JEA Foto??

Tacksam för ALLA förslag!! Kram på er!!

• Svar på tråden Fotograf Enköping, Uppsala, Bro, Bålsta...
  • morzan

Hej!

Vi ska fota oss hos JEA foto. Han gör mycket fina bilder! Om man vill kan man åka ut till vackra ställen och fotografera. Vi har varit där och pratat med honom och han är en gullig äldre farbror som är lätt att prata med. Tycker att han har bra pris oxå.
    Lycka till!

• Äntligen....

Vi gifter oss ju samma dag så då är han redan bokad då...???

• Paulina

Vi anlitade Eva Jakobsson i Uppsala och blev nöjda. Billig är hon dock inte men ungefär lika dyr som andra "kända" uppsalafotografer.

• Ling

Eva Jacobsson på Sysslomansgatan lär ska vara den bästa i Uppsala.

• Äntligen....

Har Eva någon hemsida?

• morzan

"Äntligen..."
    Har vi varit med i samma tråd förut eller har jag nämnt vår bröllopsdag tidigare? Är tankspridd som 17!

JEA är bokad innan vårat bröllop som är kl 15. Vi ska endast ta ateljefoton.

Har du bott i Bålsta länge??
    Frågade i en annan tråd vilken "årgång" du är, vet inte om du har/vill svara....

• Äntligen....

Yes, vi har varit med i samma tråd förut.
    Frågade om frisör...............
    Har även varit med i "14 februari-tråden" därför antog jag att du också gifter dig då.

Jag är född -71 och är så gott som född och uppvuxen i Bålsta. Flyttade dit när jag var tre månader....
    "Gubben" är -65:a. Han har bott i Bålsta sen han var 10.

Vi gifter oss 14:30 så det blir nog lite tajt med tid.
    Har kollat runt lite och ska kontakta en fotograf i Vällingby, en i Enköping och så ska jag även kolla med Studio G om han har
    eller kan fixa andra bakgrunder. Det ordnar sig säkert.....

Är du också från Bålsta??

• morzan

Äntligen:
    Nu minns jag ju, har bra minne men kort!

Ja, jag är uppvuxen i Bålsta men bor numer i Bro sen 5 år tillbaka ungefär. Har mamma och syskon och kusin kvar där.
    Jag är 77:a, men har syskon som är några år äldre. Ni känner säkert igen varann.
    Vi ser kanske varann i BUB-bladet efter bröllopet!

I vilken kyrka ska ni gifta er?

Ska visst finnas en fotograf i Kallhäll oxå, vet inte vad de heter tyvärr. men studio G har ju haft många fotograferingar så de är nog bra.

• Äntligen....

morzan:

Vi lär säkert se varandra någonstans

Vi gifter oss i Övergrans kyrka och sen har vi festen i Övergransgården som ligger precis bredvid.

Min syster och jag har fotat oss hos Studio G och blev nöjda men då var det med mörk bakgrund och jag skulle vilja ha en ljus. men som sagt: veckans mission är fotograf och frisör.

Gifter du dig i Bro eller?

• morzan

Ja, vi gifter oss i Bro och kommer ha middag och fest på Bro-Bålsta GK.
    Vi har inte löst det där med transport från kyrkan. Jag vill ha limo men det kostar så mycket. Hur ska ni göra? Vet du nån i Bålsta som har en läcker bil att hyra ur för inte alltför stor summa pengar?

• Äntligen....

Jag vet faktiskt inte hur det blir med transport. Min kära sambo (snart man)har tagit på sig att fixa det som en överraskning för mig.
    Samma sak med bröllopsnatten. Jag har ingen aning om vart vi ska. Så det är verkligen spännande!!
    Man kan ju hoppas att man slipper cykla..... .....och tälta.. hi hi
    Du kanske kan kolla med någon Car-club. Det finns ju både i Bro och Bålsta.
    När min kompis mamma fyllde 50 fixade vi en Jaguar till henne genom Bålsta Car-club för det har alltid varit en dröm för henne att få köra en sån.

Svar på tråden Fotograf Enköping, Uppsala, Bro, Bålsta...