• Jen*

Ljussång, och "ballongsång"

Jag läste att någon hade haft en ballong-sång som satte fart på bröllopsfesten. Alla skulle blåsa upp en ballong, sjunga något...sen vet jag inte mer. Jag och min sambo ska vara sambo och detta verkade kul, MEN är det någon som vet mer och kan hjälpa oss; hur gör man, vad är det för sång mm.

Det finns även en ljussång, där varje person får ett ljus som man tänder för bröllopsparet och sjunger något. Har någon varit med om detta så skriv snälla och berätta hur det går till.

Tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Ljussång, och "ballongsång"
  • Maggi

Har varit med om ballongsången, det är rätt kuligt. Man blåser upp och smäller den! Har inte texten här, men kan nog skaffa fram den.

Ljussången har jag hört om och kan skaffa texten. Det är mysigt med ljusen och mycket uppskattat!

/Maggi

• Meddelande borttaget
  • Ananas

Både ballongsången och ljussången finns här på BT på Brudparssidan under "musik" och "allsång"

• Ejnie

Använd inte ballongsången om det är många barn... vi hade 6 spädbarn och SAMTLIGA blev jätterädda och skrek när ballongerna smälldes...

• malte

Har varit med om ljussången (tror jag, minns faktiskt inte om vi sjöng - i så fall var det gemensamt, inte solo, det hade jag definitivt kommit ihåg ). Vi tände i alla fall alla ett ljus som skickades fram till brudparet och sattes i en stor hjärtformad ljusstake. Mycket stämningsfullt! Jag hade blivit glad om någon ordnat det på mitt bröllop.

Svar på tråden Ljussång, och "ballongsång"