• Bröllopstokiig

Vitt godis ?????

Vi ska ge alla gäster en liten nätpåse med vitt godis i hade jag tänkt. Nu börjar det närma sig och jag har gett mig ut och letat. Jisses, att det skulle vara så svårt att hitta vitt godis :(
    Nån som har något tips ???

• Svar på tråden Vitt godis ?????
  • Bröllopstokiig

Sk sockerbitar (halvhårda skumfyrkanter) och kritor är vita.

• Bröllopstokiig

Det finns en jätte god godissort som är som någonslags gräddkola med ett överdrag av vitt florsocker. MUMS! Tyvärr kan det vara svårt att få tag på sådana, men kolla välsorterade godisbutiker där finns det nog.
    Till formen är den lite oval rund sådär. Bra förklaring

• Bröllopstokiig

Marianne-karameller (utan papper) är vita. Mintkyssar är ju också vita, fast med en brun prick, och dessa kan man ju göra själv.

• Bröllopstokiig

Sockerbitar var ju bra. Det får inte vara något som kan smälta eller klibba.

• Bröllopstokiig

marshmallows *mumsar*

• Bröllopstokiig

Blanda med lite "lifesavers" med mintsmak, runda platta med hål i mitten. Goda och fräscha att äta efter maten.

• Bröllopstokiig

Oh, godis - ämnet jag är expert på!
    "Strong"-karameller är vita och "Mint Deluxe"-kolor (utan papper)...(köpes i lösvikt i godisaffären)
    Och läkerol bon bons, fast de är kanske inte så kul...
    Evermints är också vita... (också i godisaffären)
    Vit choklad...(antagligen hittar du fina "praliner i nån lite "finare" godisaffär)
    Hmmm, mer kommer jag inte på just nu!
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Vilken tur för mig att det fanns såna "gottegrisar" här ..*ler*.
    Tackar för alla tips och ska genast imorgon ut och handla godis.

• Bröllopstokiig

Glöm inte Mentos!

/Helen

• Bröllopstokiig

Ett annat tips är att lägga i några polkagrisar. Dom är dock vit-röda men väldigt goda och en del av det traditionellt svenska.

• Bröllopstokiig

Hej!

jag har köpt vita, runda, mintkolor. Påsarna blev jättefina! Jag köpte dem i lösvikt hos ett ställe som heter godismonstret.

• Bröllopstokiig

mINTKYSSAR ÄR PERFECKt.

gOTT GIFTE MÅL!!!!!!

• Bröllopstokiig

Mintolux (vita fast har papper) är jättegoda!

• Bröllopstokiig

I asiatiska affärer eller liknande, turkiska kan det finnas traditionella bröllops "godis". Det är vita mandlar. Något sött socker runt en mandel. Fick sådana på bröllop i Italien bland annat... rätt goda.

• Bröllopstokiig

Mandlarna med socker utanpå är vita och kallas confetti. ( Dom finns även i andra färger- t.eks ljusblått, ljusrosa, guld och silver)

• Bröllopstokiig

Har sett att det finns en typ av chokladpralin som innehåller någon blandning av vit choklad och en mandel i ett krispigt skal som är täckt med kokos. De är runda och ser ut som små snöbollar. De heter Rafaello och själv tycker jag att de är jättegoda. (De verkar antingen vara förpackade i en kartong med 15 stycken eller i små trepack.) Perfekta för ett vinterbröllop!

• Bröllopstokiig

Pepparmint pastiller... mmm

• Bröllopstokiig

"Naturgodis" med yohurt och vit choklad på är också ganska gott.

Svar på tråden Vitt godis ?????