• Havsbrud

Utan dina andetag - Hur???

Finns det någon som har haft sången Utan dina andetag (Kent), eller planerar att ha den, på sitt bröllop? Hur framfördes/planerar ni att framföra den? Kille eller tjej som sjunger? Bara med akustisk gitarr?

Det är så svårt att föreställa sig den utan Jocke Bergs röst och med bara ett instrument...

• Svar på tråden Utan dina andetag - Hur???
  • Ling

Waow - även jag planerar den!!! Underbar låt!!! *Lyssnar genast på den*

Fast ibland vacklar jag lite och funderar på om den är för vemodig (särskilt i melodin).

Jag planerar då en manlig sångare (gör inget att det aldrig kan låta som Jocke Berg - den är så fin ändå), som samtidigt får spela gitarr, troligen akustisk, men kanske el?! En eller två tjejer får sjunga stämma då och då under refrängen, för att fylla upp lite. KAnske får de också skaka maraccas eller ägg!

Jag har ackorden till låten, och texten, om du behöver.

• Ling

Flyttar upp. Låten är så bra, ju!

• Jill

Vi kommer att ha manlig sångare, akustisk gitarr, kommer att bli såååå vackert! Den är jättefin framförd på det sättet, utan "dansbandskompet". Vi skulle inte kunna gifta oss utan den låten. Skulle i o f s inte gifta oss alls om det inte vore för kent.

• lillaEgo

Vi kommer också ha den.

Akustisk gitarr, kvinnlig sång men jag tror att han som spelar gitarr kommer hjälpa till med sången. De övar för fullt.

• Ling

Den är för fin!

Hoppas att den inte krockar med någon kompis bröllopslåtar (jag vet iofs ingen annan som ska gifta sig - ännu, men å andra sidan vet ingen om vårt bröllop än heller...).

• Peppina

Har också tänkt ha den i kyrkan (fast inte förrän om två år!), den är så härlig!!

• Ami

Vi kommer att ha den med piano, gittar, kongas och manlig sångare....det blir nog kanon!

• Havsbrud

Ling, maila mig gärna ackorden! havsbrud@chello.se

Kul att se att det finns fler som har funderat på den här låten

• malte

Kent har text och ackord på sin hemsida:

www.kent.nu/

(jag tror inte det blev en direktlänk men kolla under "musiken" och "ackord")

• Ling

Havsbrud
    Nu har jag precis mailat dig.
    Lycka till!

• morzan

Vi hade tänkt ha "utan dina andetag" (jag älskar den låten!!) men personen som ska sjunga varnade för att den kunde bli lite klen utan all musik och sång kring låten på skivan. Den som ska sjunga kommer endast ha piano att sjunga till. Vad tror ni?????

• Miami

Jag vill också ha den låten (jag och min sambo är Kent-älskare) och jag vet inte heller hur den ska framföras...

• junibrud-04

En manlig solist med akustisk gitarr kommer att sjunga Utan dina andetag vid vår vigsel och jag är helt övertygad om att det kommer vara helt suveränt!

Kul att så många väljer denna underbara låt! Var ett tag lite orolig om den "passade" på ett bröllop.

Svar på tråden Utan dina andetag - Hur???