• Isabella

Vad kör ni för vickning?

Hej,

Jag skulle vilja få in lite bra förslag på vickningsmat. Helst ska det vara gott, billigt och enkelt. Det snabba svaret brukar då vara varmkorv med bröd, men det känns lite trist. Har ni nåt annat förslag? Hur ska ni andra göra?

• Svar på tråden Vad kör ni för vickning?
  • Jema

Hejsan!
    Här kommer några olika förslag:
    * Piroger
    * Janssons frestelse
    * Paj med sallad
    * Bröd, smör, ost, korv, sill, ägg
    * Ost och kex med frukt
    * Pizzabullar
    * Tunnbrödsrullar
    * Sallader (räkor, kyckling mm) med bröd och smör
    * Pyttipanna
    * Korv med bröd

Vi kommer eventuellt köra med korv med bröd eftersom det är så lätt och väldigt gott.

Jema

• Rut

Om det finns några som mot alla odds är hungriga efter all mat vi kommer ha, så finns det Janssons att tillgå på natten.

• Zazza

Någon skulle ju ha varmkorvgubbe fram på småtimmarna. Det tyckte jag var en kul idé!

• Ei saa peitää

Ostbricka med lite frukt.

• Äntligen....

Attans!!

En sak till som jag inte tänkt på!!

Hur mycket är det man ska komma ihåg egentligen..??

Varmkorv får det nog bli. Tror att alla är trötta på Jansson så nära inpå jul, eller vad tror ni?!
    Eller så får restaurangen som fixar maten svänga ihop något. Måste ta upp det med dem!
    Antecknar på "Att göra-listan".....Hi Hi..

• Isabella

Tack för alla tips!

Nu har jag dessutom pratat med restaurangen och det lutar åt korvgrillning med lite olika korvar (hotdogs, chorizo m.fl.) alt. "marockanska cigarrer" som är starka filodegsrullar med veg eller kött fyllning. Vi får se vad det blir. Tack i alla fall.

• Nils

Ett gott bröd,köttbullar,rödbetssallad.

• Nils

Eller potatisgratäng med en grönsallad till.

• Cillalilla

Vi ska ha Sushi, inte billigt, men en kul intern grej!

• Majsan80

Vi bestämde oss för den ultimata vickningsmaten, varma mackor. Sååååå gott och superenkelt att göra (även till vegetarianer)
    Vet ej vilka kombinationer av pålägg vi ska använda men det blir bl.a. Västerbottenost, parmaskinka, fransk senap, färska tomater, soltorkade tomater, parmesan, chevré.

• Jennie med ie

Vi hade ingen vickning alls. Tyckte inte det kändes viktigt.

Men OM vi haft så hade det nog blivit korv med bröd eller Janssons frestelse. Korv med bröd är bra om man t ex har vegetarianer, veganer eller muslimer och liknande, det finns vegetariska och veganska (de veganska är dock lite svåra att få tag på) korvar och det finns kycklingkorvar t ex.

• Gift Anna

Vi hade heller ingen vickning,tyckte inte heller attdet var viktigt,men vi hade nog haft det om det varit dans och då hade vi nog bjudit på varma smörgåsar eller Janssons frestelse.

Svar på tråden Vad kör ni för vickning?