Rånäs slott
Är det någon som vet om man kan förhandla med Rånäs slott avseende pris? Tänkte bjuda 100 personer, vilket blir lite dyrt med en kuvertkostnad på 1300 kronor per person exklusive band, bar etc.
Är det någon som vet om man kan förhandla med Rånäs slott avseende pris? Tänkte bjuda 100 personer, vilket blir lite dyrt med en kuvertkostnad på 1300 kronor per person exklusive band, bar etc.
Låter som det var jag som skrivit inlägget. Jag tycker det verkar vara ett drömställe (hemsidan ser fantastisk ut), men det är ju alldeles för dyrt...
Man kan förhandla bort vissa saker i deras paket, typ tårta, vicknig etc för att göra det billigare. Visst är det drömstället... vi hade ett UNDERBAR bröllop där!!!
Nar gifte du dig, Brudskal, dar? Hur var det? (Annat an underbart) Tog ni bilderna i slottsparken eller inomhus? Var maten bra? Vi skall gifta oss i Ranas i sommar, och med 100 pers. pa inkommande ar jag lite orolig hur maten kommer att vara och hur snabb betjaningen ar.. Aven om Stefan (restaurangchefen) har forsakrat mig om att allt nog gar bra... Nagot annat som du kan tipsa om?
Jag vet att det är jätte proffsiga... jag har nog ett par bilder som jag kan maila dig både från inne i slottet och ute. Vi var 52 personer. De dukade på så sätt i matsalen så att det inte såg tomt ut. Det var jätte fint dukat. Servicen var bra och proffsig. till festen efter har de lite olika lösningar beroende på hur många man är!
Maten var jätte god. Portionerna är lite små om man är en stor kille som tränar och äter mycket. De är ungefär som på en fin gourmet restaurang - och kvatién är densamma.
Alla våra gäster valde att bo kvar på rånäs och detv ar jätte kul att kunna ses näta morgon - äta frukost, sola, och bada!
Man kan festa så sent som man vill eftersom man abonnerar slottet. Det var ett stort plus.De är bäldigt vana vid bröllop och proffsiga på Rånäs!
Jag vet att det är jätte proffsiga... jag har nog ett par bilder som jag kan maila dig både från inne i slottet och ute. Vi var 52 personer. De dukade på så sätt i matsalen så att det inte såg tomt ut. Det var jätte fint dukat. Servicen var bra och proffsig. till festen efter har de lite olika lösningar beroende på hur många man är!
Maten var jätte god. Portionerna är lite små om man är en stor kille som tränar och äter mycket. De är ungefär som på en fin gourmet restaurang - och kvatién är densamma.
Alla våra gäster valde att bo kvar på rånäs och detv ar jätte kul att kunna ses näta morgon - äta frukost, sola, och bada!
Man kan festa så sent som man vill eftersom man abonnerar slottet. Det var ett stort plus.De är väldigt vana vid bröllop och proffsiga på Rånäs!
Vad kul med en Norrtäljebo! Är ursprungligen från Malsta utanför Norrtälje och skall gifta mig där. Har tyvärr ingen erfarenhet av Rånäs slott så nu kom vi visst från ämnet...f`låt.
Du har inget bra tips på frisör och sminkös (gärna på samma ställe) nu när jag ändå är ute och dillar om annat ;)
Vad nyfiken jag blir. Skall du gifta dig i Malsta kyrka? Jag skall ev. gifta mig i Husby 700! Var tänkte du ha din fest?
Tyvärr vet jag inga frisörer i området, kommer själv förmodlige göra det i Sthlm eller ta med mig någon från Sthlm.
Japp, det blir Malsta kyrka. Visst ligger den mysigt precis vid den lilla sjön! Är uppväxt alldeles i närheten. Festen kommer att hållas i Brehmerska gården som ligger ca 200 m därifrån.
Eftersom jag bor i Stockholm har jag också tänkt tanken att det är enklast att fixa hår o smink där, men vi gifter oss kl 16.00 och jag vill gärna åka ut till Malsta och fixa i Brehmerska så tidigt som möjligt. Kan förmodligen tjäna några kronor också om man bara är säker på att det blir bra!
Fotograf är ett liknande problem. Var helt inställd på ACF som verkar jättebra på alla vis och inte tog allt för mycket för att åka från Stockholm. Men BLÄÄÄÄ de var redan uppbokade 14 aug. jag som tyckte att vi var så himla tidigt ute. Hur ska du göra med fotograferandet?
Det är helt klart inte enkelt att gifta sig i Norrtälje, eftersom mkt av de bra "fixarna" finns att tillgå i Stockholm. Dock kan jag känna avseende sminket, att det finns många av ens vänner som är duktiga på detta, man vill ju kanske inte heller vara för mejkad under dagen så ingen av gästerna känner igen en. Annars finns det en ok sminkös i närheten av lilla torg mot vattnet. Vad det gäller frisyr skulle jag prova ngn av frisörerna i Norrtälje, be dem visa bilder på tidigare modeller.
En rekommendation dock är att kontakta Therese Baalack som äger En Liten Smula i Norrtälje, cafét blev utsett till en av Sveriges 49 bästa caféer och jag vet att hon kan allt om bröllopsfixande samt göt hon underbart god mat, riktigt proffsig! Gå in på En Liten Smulas hemsida.
Hur är Brehmerska gården? Hur många får man plats? Har man egen catering? Är det den gula gården som ligger nära kyrkan? Rånäs är ju lite dyrt så jag tittar på andra alternativ men Sjödahls ser ju förfärligt ut, Penningby slott är privat etc etc.
Stämmer bra att det är den gula gården nära kyrkan. Visste du förresten att det lilla, lilla gula gårdshuset (f.d bybiblotek) nu har inretts till en liten Pub som byborna sköter skälva. Öppet en fredag i månaden har jag för mig. Har tänkt låta detta vara öppet medan gästerna väntar på oss efter vigseln (har tänkt fota oss efter). Där kan man servera drinkar och snittar. Fast observera att det är mycket litet så huset rymmer nog inte mer än 15-20, max :)
Har för mig att Brehmerska rymmer ca 70 matgäster. Catering är ett måste för det funkar inte att laga mat där. Porslin måste också hyras (endast kaffekoppar och teskedar finns). Vet inte om Brehmerska är något för dig om du är inne på något så pampigt som slott, däremot är det ett mysigare alternativ än "vanlig byggdegård" tycker jag. Fast det kan ju å andra sidan bero på att jag har tillbringat åtskillig tid där på kyrkans barntimme mm. Blir väldigt "patriotisk" när man flyttat runt mkt ;)
Har varit inne på "En liten smula" till tårtan men inte tänkt på att de kan fixa mat. skall kolla detta, tack för tipset! Hörrdu, blir lite nyfiken, när är det du skall gifta dig?
Jag och min blivande funderar starkt på att ha vårat bröllop på Rånäs slott.
Vi är båda kära i Rånäs slott sedan tidigare besök.
Vi har funderat på att låta våra gäster betala övernattning själva, någon som har gjort så tidigare?
Hur tas de emot tro? Är ganska mycket pengar och Rånäs har sin gräns med 75 som måste komma på bröllopet ( Vilket inte är några problem ) men man behöver även 75 som sover kvar.