• Agda72

    Varning för Glamira

    För att ingen annan ska behöva förlora en massa pengar och bara få dåliga minnen kring förlovningsringen vill jag berätta om våra erfarenheter av Glamira.
    Om det är fler som vill vända sig till Allmänna reklamationsnämnden ang Glamira får ni gärna höra av er till mig så kan vi kanske göra gemensam sak. 
    Förutom mycket längre leveranstid än utlovat så ljuger de om kvalité, storlek och slipning på stenarna.
    Stenen i förlovningsringen sprack i flisor efter 3 månader och varken kvalitén, slipningen eller storleken på briljanterna eller Sultanitstenen stämmer överens med Glamiras äkthetsintyg. Eftersom sultanitstenens färg och storlek inte stämde med beskrivningen och stenen sprack kontaktade jag Stockholms, troligen Sveriges, mest erfarna och välrenommerade smyckesväderingsföretag. Glamira har enligt egen utsago, produktbeskrivning, äkthetsintyg och prissättning, sålt mig en ring med briljanter i vs-kvalité (dvs mycket bra) med utmärkt slipning och klarhet H (vit och klar). Det jag har fått är däremot sämsta tänkbara diamanter dvs kvalitet pique (fulla med inneslutningar och oklara) och många av dem är dessutom trasiga och kantstötta. Sultanitstenen skulle vara 2,68 karat stor, smaragdslipad och av god kvalité, men är bara på 1,63 karat, kuddslipad och av dålig kvalité. Inte ens färgen stämmer med äkthetsintyget. Dessutom är konstruktionen på ringen direkt olämpligt för den typen av sten och därför gick den sönder utan några slag, kemikalier eller annat som Glamira hävdar. Glamira vägrar att låta köpet återgå eller att ens ersätta mig för den trasiga stenen utan hävdar att det är rätt kvalitet, storlek, slipning och att det inte är något tillverknings- eller konstruktionsfel. De ger till och med livslång garanti på det. Vilket skämt och vilket bedrägeri. Tilläggas kan att det tydligen kommer många missnöjda Glamirakunder till denna värderingsfirma som alla har en sak gemensamt; De har betalat för en kvalitet de inte har fått.
  • Svar på tråden Varning för Glamira
  • Msblue1215

    Vad tråkigt. Vi köpte våra förra ringar på Glamira o vi var jätte nöjda. Enda orsaken till att vi inte har dom kvar är för att min pojkväns ring försvann 

Svar på tråden Varning för Glamira