• Thu 12 Jan 2023 09:13
    24764 visningar
    2 svar
    2
    24764

    Ni med stora diamanter eller Haloringar - har ni era ringar på er hela tiden eller endast vid speciella tillfällen?

    Hej Forumet!


     


    Jag behöver er hjälp. Jag ska gifta mig i sommar och jag tror att jag äntligen har hittat min vigselring! :)


     


    Jag tror att det blir Schalins Fjällbrud




    schalins.com/products/fjallbrud-mg031-haloring-i-rodguld


     


    Min mamma sa att när det är så många diamanter och speciellt en sånhär Halo så är det "en ring man inte har varje dag utan när man vill känna sig fin". Det min mamma menar är att pga alla diamanterna så kan den fastna i saker och därför inte är en ring man har hela tiden (förutom när man sover, tränar, diskar med mera för då tar jag av mig min ring).


     


    Nu till min fråga, ni som har liknande ringar hur bär nu dem? Har ni dem endast vid speciella tillfällen eller har ni dem jämt? Kan ni också skicka bilder så jag får se hur de ser ut?


     


    Stort tack :)
  • Svar på tråden Ni med stora diamanter eller Haloringar - har ni era ringar på er hela tiden eller endast vid speciella tillfällen?
  • Mon 1 May 2023 08:50
    #1

    Nu har jag äntligen fått min vigselring även om det är en månad kvar till bröllopet.


     


    Guldsmederna gjorde en egen variant av Schalins fjällbrud. Jag är så otroligt nöjd

    Jag bifogar bild :)


     


    Jag kommer faktiskt ha vigselringen innerst för jag läste enligt gammal svensk tradition har man vigselringen innerst för den är dyrast och närmast hjärtat
  • Mon 11 Sep 2023 11:18
    #2
    Beteendevetaren skrev 2023-05-01 08:50:52 följande:

    Nu har jag äntligen fått min vigselring även om det är en månad kvar till bröllopet.


     


    Guldsmederna gjorde en egen variant av Schalins fjällbrud. Jag är så otroligt nöjd

    Jag bifogar bild :)


     


    Jag kommer faktiskt ha vigselringen innerst för jag läste enligt gammal svensk tradition har man vigselringen innerst för den är dyrast och närmast hjärtat
    Jag har varit gift innan o har aldrig hört talas om att man har vigselringen längst in. Tvärtom. Klart du kan ha den alltid. Kolla så vanligt att amerikanska fruar har vigselringar med stora diamanter. Dom har dom alltid 
Svar på tråden Ni med stora diamanter eller Haloringar - har ni era ringar på er hela tiden eller endast vid speciella tillfällen?