• Anonym (Bekym­radFäs­tman)
    Sun 7 Aug 2022 12:23
    21469 visningar
    0 svar
    0
    21469

    Påminna om möhippa?

    Hej forumet!


    Skriver i anonyma rummet så att min blivande hustru inte ska läsa och jag hoppas att ni kan ge mig råd.
    Vi gifter oss om en månad och jag misstänker att ingen av min fästmös vänner kommer ta initiativet att ordna en möhippa för henne.

    Min fästmö har många vänner, men snarare än ett tight sammansvetsat gäng är det personer hon känner från olika sammanhang där inte alla känner alla. Hon har ett kompisgäng från universitetet som brukade umgås tillsammans förr, men alla har sedan examen flyttat runt och bor nu på olika platser i landet och jag vet inte när de egentligen senaste gången träffades allihop.

    Jag hade hoppats att någon av vännerna skulle höra av sig till mig för att fiska kring lediga dagar att ha möhippa och vilka andra av hennes vänner som är bjudna till bröllopet och så vidare men har inte hört någonting.

    Jag vill inte att min fästmö ska bli besviken för att ingen ordnar något!

    Hur tycker ni jag ska göra? Ska jag göra ingenting? Eller ska jag prata med någon av vännerna och hinta om att ingen ännu tagit initiativ? Är det dumt/pinsamt att brudgummen ringer runt och försöker få vännerna att styra upp något?

    Tacksam för hjälp!
Svar på tråden Påminna om möhippa?