• Mon 17 Jan 2022 10:33
    31760 visningar
    4 svar
    4
    31760

    Bjuda delar av släkten men inte andra på bröllopet?

    Hej, har ett litet dilemma.

    Jag och min sambo ska gifta oss och funderar över vilka vi ska bjuda.

    Jag själv skulle vilja bjuda vissa kusiner med respektive, men inte deras syskon eller föräldrar. Och i andra fall vill jag bjuda moster med sin man och ett av deras barn. Dvs vill bjuda delar av familjer och syskonpar.

    Någon som har gjort så? Det är ju våran dag och vi får bjuda vilka vi vill efter de kriterier/budget som finns. Men vill ju inte trampa någon på tårna, vilket vi troligen kommer göra.

    Går även i tankarna om att bara bjuda de närmaste (föräldrar och vänner) för att slippa göra någon släkting besviken.

    Tacksam för råd. ??

  • Svar på tråden Bjuda delar av släkten men inte andra på bröllopet?
  • Sun 23 Jan 2022 21:55
    #1

    Har EXAKT samma dilemma, kunde skrivit tråden själv. 
    funderar på att bjuda alla och hålla alla tummar och tår att de själva inser att vi inte har nån relaktion och inte kommer. men risken är nu hög att de ändå dyker upp?.. så SVÅRT 

  • Tue 25 Jan 2022 07:34
    #2

    Vi hade lite liknande dilemma, vi har dock valt att bjuda alla, för att slippa just tjurighet mm. Vi räkvar dock kallt med att pga val av dag och tidpunkt kommer flera "oönskade" att falla bort naturligt. Jag har tex bjudit min farbror och min fasters man (min faster dog ifjol) även fast jag vet att de inte kommer att komma. Jag är lite onödigt fast i vad man borde göra, så det känns ganska skönt att det är pandemi och att vi med kort varsel kan skära i gästlistan om den känns för stor

  • Okänd
    Tue 25 Jan 2022 08:25
    #3
    Meddelande borttaget
  • Thu 11 Aug 2022 00:12
    #4

    Vi kommer att bjuda våra syskon men annars bara släkt i rakt uppstigande led, dvs föräldrar och mor-/farföräldra. Annars blir det väldigt många om mostrar, fastrar, farbröder och kusiner ska komma. 


    Men jag har även varit med om att man ?handplockat? släktingar. Jag fick som enda kusin gå på min kusins bröllop men jag är den enda tjejkusinen, alla andra är killar förutom jag och bruden på det bröllopet. 

Svar på tråden Bjuda delar av släkten men inte andra på bröllopet?