• Anonym (Ledse­n)
    Wed 21 Oct 2020 08:17
    34204 visningar
    1 svar
    1
    34204

    Min mor förstör min glädje kring vårt bröllop

    Hej! 

    För att göra en lång historia kort, jag gifter mig till jul och har planerat vårt bröllop in i minsta detalj. I starten var tanken ett litet intimt bröllop med de absolut närmase och positiva människorna. 
    Det slutade med att det blev större än tänkt då min mor vägrade att inte få komma, utan bjöd in sig själv, sin man och även min syster med man.
    Jag sa okej, löste allt med hotell, mat och möjligheter. 

    Nu har hon bjudit in fler personer i familjen som jag inte har kontakt med!!! Hon tycker att jag ska boka om allt för hennes skull, så alla kan komma. Sen ringer hon runt till folk och säger att bröllopet är avblåst. Hon har gett mig en sådan fruktansvärd ångest. 

    Jag har inte varit i osämja med min blivande en enda gång under alla våra år, men nu har det skapat en spänning hemma. Hon gör mig innerligt ledsen, varför kan inte en människa bara glädjas åt någon annan och tacka och ta emot. Hon pratar skit bakom min rygg och tänker endast på sig själv i alla lägen. 

    Nu står jag i valet och kvalet att ta bort inbjudan till min sida av familjen eller bara bita ihop och acceptera att hon är där! Det är en hemsk känsla att ha för sin egen mor. Då både hotellet är fullbokat och restaurangen så vill syrran hoppa av och ge plats till de andra. För att slippa osämja. 

    Min blivandes familj är istället tacksamma, har grattat oss, kramat oss och jätteglada för allt. Min familj har inte grattat mig, det har bara varit negativ stämning, inget duger, det är inte tillräckligt och de ställer krav. Men de förstår inte att det är min dag! 

    Jag sitter verkligen i en riktigt jobbig sits. Såhär skulle det inte alls bli. Jag önskade bara att jag hade gjort en hemlig sak av allt istället, för att slippa detta. 

    Hur hade ni gjort i denna situation? någon kommer bli sårad och det är jag medveten om. Men just nu känns det som att det är jag som blir det. 
  • Svar på tråden Min mor förstör min glädje kring vårt bröllop
  • Wed 28 Oct 2020 14:44
    #1
    Om jag skulle vara på din plats skulle jag bara tänka på mig själv och det som kommer att göra mig lycklig. Det kommer alltid att finnas människor som vill ha saker som du inte gillar. Men du bör alltid sätta dig själv i första hand. Det spelar ingen roll hur nära dessa människor är dig. Om de älskar dig kommer de att respektera ditt beslut.
Svar på tråden Min mor förstör min glädje kring vårt bröllop