• Fri 14 Aug 2020 16:09
    13038 visningar
    2 svar
    2
    13038

    Behöver er hjälp!

    Jag och min fästmö hade tänkt gifta oss om 2 år, men då min mamma diagnosticerats med en obotlig sjukdom tidigarelägger vi detta till sommaren 2021.

    Vi behöver er hjälp.

    Min fästmö har tänkt sig ett bröllop där vi hyr ett panorama tält med golv som ska räcka för 120 personer, då vi kan dekorera själva med ljus och blommor samt ha det utomhus.

    Problemet vi har är att hitta ett slott/slottsträdgård/herrgård/annan mysig lokalisation som tillåter oss att ha detta tält på deras område.

    vi kommer säkerligen att behöva hyra personal för service, ev catering, bord stolar porslins etc.

    Kan någon ge oss tips på hur vi kan gå vidare? Vi har kortfattat tänkt oss ett bröllop som Kenza ungefär.

    MVH

  • Svar på tråden Behöver er hjälp!
  • Fri 14 Aug 2020 16:38
    #1

    Vi kan också tänka oss en ganska ljus lada (som har många fönster)

  • Thu 20 Aug 2020 11:52
    #2

    Jag drömmer om samma sak. Det enda jag hittills hittat är att man hyr en herrgård/likande för bröllop som man får ha sitt eget i. Men att man sätter upp tältet där i trädgården. MEN det blir ju ganska dyrt för då kostar ju lokalhyran mycket PLUS kostnaden för sånt evenemangstält, vilket är ganska mycket. 

    Har inte hittat något ställe ännu runt stockholm som hyr ut sån lokal för mindre än 30 k under sommaren. Sen har jag försökt kika på tält-priser och det verkar vara runt 30-40 k om man ska ha ett panorama med golv osv. 

Svar på tråden Behöver er hjälp!