• Fri 18 Oct 2019 21:39
    6525 visningar
    1 svar
    1
    6525

    Välja Bestman

    Hejsan.


    Inom en snar framtid ska jag och min fästman gifta oss. Inget datum satt ännu men man har ändå börjat tänka en del på det. Och jag står inför ett dilemma jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. 


    Då enligt tradition så ska en Bestman vara ens Bror om man nu har en. Dock är jag och min bror inte speciellt nära. Vi finns där för varandra när vi behöver hjälp, Jag är gudfar till hans 2 söner och vi ses kanske 1 gång i månaden men pratar väldigt sällan annars på sociala medier/telefon. 


    VI har väl aldrig direkt varit...nära... och aldrig haft en superbra relation. Samt att jag inte litar på att han klarar uppdraget av vad en bestman skall göra för mig. Och att well hans politiska uppfattningar gör att jag får svårt att göra de valet också då om man röstar på ett sådant sätt som gör att giftermål inte skulle vara möjligt för mig om de partiet han röstar på fick bestämma.


    Min Sambo har inga syskon så han har ett enklare val då de kommer till närmaste vännerna.


    Jag vet inte hur jag ska tänka. Då en del av mig känner sig tvungen att välja min bror och en del av mig vill det då han FAKTISKT är min bror och alltid funnits där på ett eller annat sätt. Men samtidigt för många saker som krockar i det hela.


    eller så tar jag någon av mina närmare vänner. Jag vet inte alls. Behöver lite tips och tricks. Vi hade en idé av att ha två stycken Bestmaides istället kanske för att komma runt problemet jag har. Om det nu är en lösning.. Jag vet inte ens hur min bror ställer sig till att vara det men frågar jag. Så måste JAG ju vilja att han skall vara min bestman.


    //förvirrad själ

  • Svar på tråden Välja Bestman
  • Sun 27 Oct 2019 16:56
    #1

    Kör på! Jag tänker inte välja mina syskon som brudtärnor. Vi har brutit mot så många traditioner tidigare så varför inte bryta en till?

    Jag blir väldigt skällig bär jag blir nervös och min blivande blir väldigt stingslig när han är nervös. Vi behöver två medlare om vi ska klara oss upp för kyrkgången utan att storgräla och ingen av våra syskon har rätt pondus för att lösa dom situationerna. Därför kommer vi att välja någon av våra närmsta vänner.

Svar på tråden Välja Bestman