• Fri 6 Sep 2019 07:24
    4703 visningar
    1 svar
    1
    4703

    Hej! Jag är ny här!

    Hej!


    Jag är ny här på Bröllopstorget och skall gifta mig 2020. Eller.. inte helt ny - jag hängde en hel del här 2004 inför mitt första bröllop 2005.

    På den tiden presenterade brudarna (det var mest brudar då) sig för varandra. jag har inte kollat upp om man fortfarande gör så...


    Hursomhelst - jag är nyförlovad, skall snart ha förlovningsfest, gifter mig 2020 (inget datum än), jag är även borgerlig vigselförrättare och sjunger mycket på olika bröllop/dop/begravningar.

    Jag är här på BT för att få inspiration och plocka upp idéer om hur man kan göra. Denna gång skulle jag vilja ha ett lite mer otraditionellt bröllop med fokus på att det skall vara roligt för gästerna.

    Så: Hej!  Glad

  • Svar på tråden Hej! Jag är ny här!
  • Tue 17 Sep 2019 11:08
    #1

    Kul att du ska gifta dig! Tyvärr är det här stället inte lika aktivt som 2005, eller 2009 när jag hittade hit en gång i tiden.

    I alla fall så försökte vi också satsa på ett lättsamt bröllop där gästerna skulle ha roligt. I vårt fall, som älskar dans, var vi oroliga för att alla som inte känner sig bekväma på ett dansgolv skulle stå vid sidan om och ha tråkigt. Så vi fick tag i ett par som lärde ut och drog med sig folk i enkla folkdanser som även de med två vänsterfötter kunde hänga med på. Det blev mycket populärare än förväntat!
    Vi spred att de som ville hålla tal förväntades göra dem korta och roliga.
    Buffé så att gästerna naturligt rör lite på sig och minglar en smula.
    Många kör med små blad där pikanta detaljer om brudparet ska matchas med rätt person. En trevlig isbrytare som vi tyvärr inte hann med. Skrattande
    Barn var välkomna och hade egen lekhörna med kritor och film. Plus att det fanns ribbstolar kring ena väggen. Tydligen blev underhållningen bättre på två meters höjd. :)

    Det är i alla fall vad jag kommer ihåg just nu, återkommer ifall det ihoprostade minnet kommer fram med något mer. Glad

Svar på tråden Hej! Jag är ny här!