• Thu 15 Aug 2019 21:03
    37592 visningar
    2 svar
    2
    37592

    Gifta sig utomlands/bröllopsresa

    Hej!
    Det finns säkert flera trådar om detta, men det är lättare att starta sin egen :)

    Igår frågade jag min sambo om han ville gifta sig med mig, och han sa ja! :) Ingen av oss vill ha något direkt bröllop, utan vi vill gifta oss borgerligt i smyg bara vi två. Vi vill sedan lägga pengarna på en rejäl bröllopsresa i 2-3 veckor.

    Jag har börjat kolla runt lite, men behöver förslag på bra resmål! Ska tilläggas att vi har två barn som är 5 månader och 4 år som kommer följa med. Det behöver alltså vara barnvänligt men även romantiskt så det inte blir som vilken annan resa som helst. Vi har nog tänkt att åka i början av nästa år när vår minsta är runt 1 år. Eller nästa sommar, då är det kanske lättare att hitta bra resmål med lite kortare restid med garanterat fint väder.

    När jag har kollat runt så har jag även börjat fundera på om vi ska passa på att gifta oss utomlands?! Men det känns mest krångligt. Är det någon som har gift sig utomlands? I vilket land? Hur gick det till? Vad behöver man? Berätta gärna! :)
  • Svar på tråden Gifta sig utomlands/bröllopsresa
  • Wed 21 Aug 2019 06:03
    #1

    Grattis!!!
    Thailand eller Indonesien är vänligt, varmt och vackert. Om det passar er kan det kanske vara ett bra resmål. Där går det ju också ganska billigt att hyra ett eget hus med pool vilket kan vara särskilt kul för en familj med barn.
    Lycka till!


    Tips om hälsa på friskare.info
  • Sat 12 Oct 2019 13:41
    #2

    Hej,
    Vi gifte oss på Kos i Grekland. Allting var helt perfekt! Som min man sa, ingenting saknades! Deras hemsida: kosweddings.se. De finns även på instagram där du kan se alla möjliga varianter på bröllop och dekorationer. Insta: brollop_pa_kos. 
    Jessica som ordnar bröllopet är svenska. Skönt att slippa språkbarriären:)

    Ni behöver personbevis och äktenskapscertifikat som ni begär ut från skatteverket och postar innan. Det finns beskrivit på kosweddings hemsida vad ni behöver. Jag kan varmt rekommendera dem!

Svar på tråden Gifta sig utomlands/bröllopsresa